Anno


A budai oldali 103 méteres nyílások tervezésük idején a világ legnagyobb támaszközű gerinclemezes hídjai voltak. A munkálatokat 1942-ben, a II. világháború miatt félbehagyták, ekkor még csak az alépítmények, valamint a felépítmények rövid szakasza készült el. Ezzel a megszakítással legalább megmenekült a berobbantástól.
Az építési munkákat Széchy Károly és Sávoly Pál irányította. 1955-ig a hídi villamos vágányt vasúti teherszállításra is használták, ekkor a vasúti szállítási szerepet átvette az Újpesti vasúti híd.
1969-ben nagyobb fokú javítási munkákat végeztek, 1980-1984 között a Hungária körgyűrű kialakítása miatt 2×3 sávosra bővült, korszerűsítették a hídon áthaladó villamos vonalat is. Mára Budapest egyik, ha nem a legforgalmasabb hídja, hossza 981 méter, szélessége 27,6 méter.