Innováció


A stratégiai partnerségtől már rövidtávon is előnyökhöz juthat a csoport. Elhatározták tehát, hogy nagyjából 3 százalék körül vásárolnak egymás részvényeiből. AZ együttműködésben többek közt a kis haszonjárművek terén is kötöttek megállapodást, miszerint a Mercedes 2012-ben megjelenő modelljeinek alapját és technológiai fejlesztéseit a Renault szállítja, sőt a gépkocsik a Maubeuge-i Renault üzem gyártósorairól kerülnek majd ki. Így hatékonyabb lesz a gyártás, a befektetéssel járó terheket megosztják, így a költségeik csökkenhetnek.
A másik együttműködési terület a hajtásláncok terén lesz. Ez azt jelenti, hogy a kisebb kategóriájú autókba a Renault szállítja majd a 3 és 4 hengeres benzin- és dízelmotorokat, melyek finomhangolását majd a Mercedes végzi el, éppen azért, hogy a vásárlók által megszokott specifikus jelleget megőrizzék. Ezzel a megoldással viszont jelentősen bővíthető az új Vito motorpalettája. És mivel a Daimler a 4 és 6 hengeres benzin- és dízelmotorjait az Infinity-nek szállítja, javulhat a gyártók által fenntartott motorüzemek kihasználtsága. Ezen felül tervezik még, hogy közös motorfejlesztő üzemet hozzanak létre, így talán sikerülne mindkét márka gyermekbetegségein javítani, és költséghatékonyságot elérni. A motorokon kívül az erőátviteli szerkezeteket is a Renault fogja szállítani.
Mindezek mellett felismerték, hogy a sikeres kisautó piacban is rejlenek még kiaknázatlan lehetőségek. Mint ismeretes, a Mercedes a Smart-ot, a Renault pedig a Twingo-t dobta piacra. Ezen gépjárművek következő generációjának alapjai már közösek lesznek, a franciák átveszik a hátsókerék hajtást, ami a német kisautóban már benne van. Illetőleg az új Smart már francia rokonához hasonlóan négyüléses lesz. A kétszemélyes változatot a németországi Hambach-ban fogják gyártani, a Renault szlovéniai üzeme padig a négyüléses kisautót készíti. A gyártók nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre is, hiszen ezek a járművek már kaphatók lesznek elektromos meghajtással is.
A Magyarországon épülő kecskeméti Mercedes üzemet érdemes még megemlítenünk, hiszen a Daimler nálunk fogja gyártani kisebb kategóriájú autóit, így a világszerte nagy megbecsülésnek örvendő magyar munkaerő ismét megmutathatja, mire is képes. Gondoljunk csak az Opel szentgotthárdi gyárában készített Astra F-re vagy a magyar Suzukira. Mindkét autó a mai napig rója az utakat és nagy megbízhatóságukat tekintve pedig remélhetjük, hogy a Mercedesek is hasonló babérokra törnek segítve ezzel kis hazánk gazdasági fellendülését.