Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
Együtt könnyebb
Az autógyártók a világválság miatt nagyon kevés jármű eladásával büszkélkedhetnek. Egyénileg még nehezebb érvényesülni a piacon, nem véletlen tehát, hogy elég sok nagyvállalat szövetséget köt a másikkal. Nincs ez másként a Renault-Nissan csoport és a Daimler AG között sem -írja a német dw-world.

A stratégiai partnerségtől már rövidtávon is előnyökhöz juthat a csoport. Elhatározták tehát, hogy nagyjából 3 százalék körül vásárolnak egymás részvényeiből. AZ együttműködésben többek közt a kis haszonjárművek terén is kötöttek megállapodást, miszerint a Mercedes 2012-ben megjelenő modelljeinek alapját és technológiai fejlesztéseit a Renault szállítja, sőt a gépkocsik a Maubeuge-i Renault üzem gyártósorairól kerülnek majd ki. Így hatékonyabb lesz a gyártás, a befektetéssel járó terheket megosztják, így a költségeik csökkenhetnek.

A másik együttműködési terület a hajtásláncok terén lesz. Ez azt jelenti, hogy a kisebb kategóriájú autókba a Renault szállítja majd a 3 és 4 hengeres benzin- és dízelmotorokat, melyek finomhangolását majd a Mercedes végzi el, éppen azért, hogy a vásárlók által megszokott specifikus jelleget megőrizzék. Ezzel a megoldással viszont jelentősen bővíthető az új Vito motorpalettája. És mivel a Daimler a 4 és 6 hengeres benzin- és dízelmotorjait az Infinity-nek szállítja, javulhat a gyártók által fenntartott motorüzemek kihasználtsága. Ezen felül tervezik még, hogy közös motorfejlesztő üzemet hozzanak létre, így talán sikerülne mindkét márka gyermekbetegségein javítani, és költséghatékonyságot elérni. A motorokon kívül az erőátviteli szerkezeteket is a Renault fogja szállítani.

Mindezek mellett felismerték, hogy a sikeres kisautó piacban is rejlenek még kiaknázatlan lehetőségek. Mint ismeretes, a Mercedes a Smart-ot, a Renault pedig a Twingo-t dobta piacra. Ezen gépjárművek következő generációjának alapjai már közösek lesznek, a franciák átveszik a hátsókerék hajtást, ami a német kisautóban már benne van. Illetőleg az új Smart már francia rokonához hasonlóan négyüléses lesz. A kétszemélyes változatot a németországi Hambach-ban fogják gyártani, a Renault szlovéniai üzeme padig a négyüléses kisautót készíti. A gyártók nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre is, hiszen ezek a járművek már kaphatók lesznek elektromos meghajtással is.

A Magyarországon épülő kecskeméti Mercedes üzemet érdemes még megemlítenünk, hiszen a Daimler nálunk fogja gyártani kisebb kategóriájú autóit, így a világszerte nagy megbecsülésnek örvendő magyar munkaerő ismét megmutathatja, mire is képes. Gondoljunk csak az Opel szentgotthárdi gyárában készített Astra F-re vagy a magyar Suzukira. Mindkét autó a mai napig rója az utakat és nagy megbízhatóságukat tekintve pedig remélhetjük, hogy a Mercedesek is hasonló babérokra törnek segítve ezzel kis hazánk gazdasági fellendülését.