Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
nép-taxi
Megérkezett a wolfsburgiak legújabb vívmánya, ezúttal egy taxi képében. A Volkswagen Hannoverben mutatta be legújabb fejlesztését a Taxi Milánót. A különlegessége az, hogy igazi környezetvédelmi fejlesztés, hiszen elektromos hajtású. Már régebb óta foglalkoznak az elektromos és a hibrid hajtással, mert nagyon jól tudják, hogy csak így lesznek képesek tartani a versenyt a többi gyártóval szemben.

Már egy kicsit így is késésben vannak, hiszen a japánok már beelőztek, sőt a franciák is most dobják majd piacra új fejlesztésű elektromos autójukat. Ugyan a VW már bemutatott egy kis tanulmányautót, az E-Up!-ot, ám ennek debütálása majd csak 3 év múlva kezdődhet el.

Az Up! kisebb, mint a Lupo, és 80 lóerős motor hajtja, 130km-es hatótávolsága pedig egyszerű városi autóvá teszi. Nem véletlen tehát, hogy az új fejlesztésű Taxi Milano sok hasonló jegyet vett át az Up!-tól. Az igazi különbség azonban a mára sokkal fejlettebb elektromos hajtásláncban rejlik. A Taxinak ugyanis 45kWh-s akkumulátorok szolgáltatják a majd 300km-es hatótávolságra elegendő energiát az 1500 kg önsúlyú jármű számára, melyek gyorstöltéssel akár másfél óra alatt teljesen feltölthetők. Hajtásáról egy maximális gyorsításkor magából 116 lóerőt kipréselő villanymotor gondoskodik, maximális sebessége pedig elérheti a 120 km/h-t. A karosszéria is érdekes újítást rejt magában. Az 1,66 méter széles és 3,73 méter hosszú és 1,6 méter magas jármű az utasok könnyebb beszállása érdekében tolóajtót kapott. A belső tér is a jövő képét idézi, a futurisztikus sportülések mellett helyet kapott egy 8 inch képátlójú érintő képernyős monitor is, amely számtalan funkcióval rendelkezik.

Többek között mutatja a tarifát, és a fizetéshez szükséges kártyaolvasót is tartalmazza. Ezen felül navigációs térképet is tartalmaz, mely extraként megmutatja az autó aktuális helyzetét, a célhoz vezető úton található érdekes helyeket (POI-kat), a hátralévő időt, valamint tájékoztatást nyújt az aktuális és további időjárási helyzetképekről.

A későbbiekben a VW szeretne nagyobb családi autót is piacra dobni, ám ennek megjelenésére még várni kell. Jövőbeni elképzelései közt szerepel, hogy 2018-ra szeretne a gyár az elektromos meghajtású autók gyártói között az első pozíciók valamelyikét megszerezni.
Hazánkban még nem igen gondolnak a közeljövőre, pedig 10 éven belül ezek az autók el fognak terjedni, és majd szokás szerint az utolsó pillanatokban fognak kapkodni, hogy a járművek használatához szükséges töltőállomásokat felépítsék.