A találkozón nem csak a BKV sorsáról esett szó, hanem egyéb fővárosi beruházásokról és forrásbehajtási alternatívákról. A behajtási díj (dugó díj) kiesése miatt több újabb lehetőség is szóba került, ám ezek egy részét elvetették, más részét pedig megvalósíthatóság szerinti sorrendbe tették. A főpolgármester szerint a kormánnyal való megállapodás egyáltalán nem fog akadályokba ütközni, ezt mutatja a jó hangulatban lezajlott, előremutató tárgyalás.
A közlekedési vállalat hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást még áprilisban kötötte meg a főváros a kormánnyal. Ez tartalmazza többek között a behajtási díj bevezetését is, ám az ehhez kapcsolódó törvénymódosítást az országgyűlés még július elején leszavazta.
Tarlós István elmondta, hogy soha nem ragaszkodott a dugódíj bevezetéséhez, hiszen arról mindössze csak a kormány és Budapest megállapodásának egyetlen pontja rendelkezik. A díjat az előző városvezetés vállalta a négyes metró európai uniós finanszírozásának egyik feltételeként. A főpolgármester továbbra is az iparűzési adó átcsoportosítását tartja a legjobb megoldásnak a behajtási díj pótlása érdekében, ugyanis az sem a cégeket, sem a polgárokat nem érintené hátrányosan. Ez azonban nem teljesen volna igaz, hiszen az amúgy is szűkös költségvetéssel rendelkező önkormányzatok még kevesebb pénzhez jutnának, így például kevesebb utat tudnának felújítani, vagyis az emberek innák meg az egésznek a levét.