Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Majd az iparűzési adó megoldja
Budapest főpolgármestere a mintegy öt órán át tartó egyeztető ülésről távozva azt nyilatkozta, hogy a kormány szeptemberig biztosan meghozza döntését a Budapesti Közlekedési Vállalattal kapcsolatban.


Tarlós István biztatónak érezte, hogy a kormány álláspontja szinte tökéletesen megegyezik a fővároséval, így végül is szeptemberi határidőt tűzött ki a végső döntéssel kapcsolatban.

A találkozón nem csak a BKV sorsáról esett szó, hanem egyéb fővárosi beruházásokról és forrásbehajtási alternatívákról. A behajtási díj (dugó díj) kiesése miatt több újabb lehetőség is szóba került, ám ezek egy részét elvetették, más részét pedig megvalósíthatóság szerinti sorrendbe tették. A főpolgármester szerint a kormánnyal való megállapodás egyáltalán nem fog akadályokba ütközni, ezt mutatja a jó hangulatban lezajlott, előremutató tárgyalás.

A közlekedési vállalat hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást még áprilisban kötötte meg a főváros a kormánnyal. Ez tartalmazza többek között a behajtási díj bevezetését is, ám az ehhez kapcsolódó törvénymódosítást az országgyűlés még július elején leszavazta.

Tarlós István elmondta, hogy soha nem ragaszkodott a dugódíj bevezetéséhez, hiszen arról mindössze csak a kormány és Budapest megállapodásának egyetlen pontja rendelkezik. A díjat az előző városvezetés vállalta a négyes metró európai uniós finanszírozásának egyik feltételeként. A főpolgármester továbbra is az iparűzési adó átcsoportosítását tartja a legjobb megoldásnak a behajtási díj pótlása érdekében, ugyanis az sem a cégeket, sem a polgárokat nem érintené hátrányosan. Ez azonban nem teljesen volna igaz, hiszen az amúgy is szűkös költségvetéssel rendelkező önkormányzatok még kevesebb pénzhez jutnának, így például kevesebb utat tudnának felújítani, vagyis az emberek innák meg az egésznek a levét.