Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Csak elnapolták...
A dugódíj elnapolásáról nemrégiben szót ejtettünk egy korábbi cikkünkben. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a jövőben nem lesz belőle semmi. Ugyanis már azon gondolkodnak, milyen informatikai háttérrel lehetne mégis megvalósítani.


A dugódíj nem ismeretlen fogalom az európai nagyvárosok körében. Mindegyiknek megvan a maga rendszere, ezért a budapesti technológiát is ki kell fejleszteni. Ennek több, komoly követelménynek kell megfelelnie. A Best Way Traffic Kft. szakértője szerint több megoldás közül is lehet választani.

A legfontosabb kérdés, hogy miként ellenőrizzék a díjköteles területekre belépőket. Erre lehet kamerás rendszert, GPS alapú nyomkövető rendszert, illetve hidakra telepített ellenőrző pontokat is létrehozni. Minden esetben azonban az a lényeg, hogy az összes belépési pontot lássa a rendszer, ugyanis nem szabad rést hagyni a zónába való be- és kilépésnél.

A legegyszerűbben megvalósítható az autópályákéhoz hasonló kamerás rendszer, ami külföldön több városban is működik. A kamerák a forgalmas behajtási csomópontokat figyelik és sávonként ellenőrzik a rendszámokat. Így központilag megfigyelhető, hogy az adott jármű mennyi időt töltött el a zónában és ez alapján számlázhatják az összegeket. A problémát egyébként a városszerkezetek különbsége rejti magában, ugyanis Londonban mintegy 147, Milánóban pedig csak negyvenhárom kamera figyeli a forgalmat. Budapesten sajnos más a helyzet, hiszen ha a Hungária körutat és a Margit körutat vesszük behajtási zónahatárként, összesen 280 csomópontba kellene kamerát tenni, mintegy ezer darabot. Ha azonban a hidakat vesszük alapul, akkor elegendő lenne ötven darab kamera.

A WebEye Magyarország Kft. szakértője szerint a GPS alapú rendszer is megoldható volna, ám egyelőre ennek bekerülési költsége még nagyon drága. Az autópályán közlekedő tehergépjárművekben már van ilyen egység, így nyomon követhető az összes útvonal. Azonban ha az összes személygépkocsiba be kellene szerelni az OBU-t, az hatalmas költségeket emésztene fel. A trendek és a fejlődés azonban egyértelműen ebbe az irányba mutat, hiszen egyre több jármű rendelkezik nyomkövetővel.

Az összes rendszernek azonban legfontosabb alapját a P+R és B+R parkolók megléte, illetve a megfelelő közösségi közlekedés jelenti. Ez azonban még Budapesten egyáltalán nem kielégítő.