Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nagyon pörgős
Már csak két évet kell várni a Jaguar legújabb szuper sportautójára, a C-X75-re. A két évvel ezelőtt bemutatott tanulmányautót ugyan még gázturbina hajtotta, ám ehelyett belsőégésű motort raknak majd bele. És nem is akármilyet!


Az új modell igazán szemet gyönyörködtető formaterve mindjárt apróra zsugorodik a szemünkben,amint tudomást szerzünk róla, hogy egy mindössze 1,6 literes, benzines erőforrás fogja hajtani. A gyártó szerint a sofőr ebből semmit sem fog észrevenni.

A jármű nem csak az Otto-, hanem villanymotorokkal is fel lesz szerelve, így gyakorlatilag egy hibriddel van dolgunk. Egyik villanymotor az első tengelyen kapott helyet, a másik pedig a hátsón, méghozzá a hétsebességes, hagyományos, automata sebességváltóval kombinálva. Nincs duplakuplung sem, hiszen az száz kiló többletsúlyt jelentene.

A villanymotorok energiamérlege jóval magasabb lesz a hagyományos motorokéval szemben, ám mégsem ez adja a dolog pikantériáját. A benzinmotor ugyanis alacsony fordulaton kompresszorral, magas, 5000 feletti fordulaton pedig turbóval van feltöltve. Mivel az aggregát fordulata meghaladja a tízezret, így nem csoda, hogy teljesítménye ötszáz lóerő felett van. Amint a villanymotorok besegítenek, a jármű mindössze három másodperc alatt gyorsul fel százra és hat másodperc alatt százhatvanra. Végsebessége 320 km/h környékére tehető, ám vélhetően megdönti majd az előd, az XJ200 330 km/h-s rekordját.

A kocsi tömegének nagy részét a villanymotorok táplálására szolgáló, vízhűtéses akkumulátorok adják. Csak villamos üzemben mintegy hatvan kilométert lehet vele megtenni, ám gyorsan feltölthető és a telepek menet közben is töltődnek.A kasztninak tehát erősnek kellett lennie a 200 kg-os akkumulátorpakk miatt, így a Williams is besegített az első és hátsó alumínium merevítők tervezésekor.

A tervek szerint még idén nyáron indulhatnak a tesztek három különböző motortípussal. A járműből mindösszesen 200 darabot szeretnének gyártani, ami untig elég is, hiszen nem sok vevő akad majd a majdnem háromszázmillió forintos vételárra.