Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Sikeres volt a teszt, ez kellene a fővárosnak
A budapesti tesztüzemre átadott, kínai gyártmányú, tisztán elektromos meghajtású autóbusz próbaideje már lejárt, a tapasztalatok pedig kifejezetten kedvezően alakultak.


A városi közlekedésben egy dízel üzemű autóbusz több mint négyszer annyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű elektromos busz, figyelembe véve az áramot előállító erőmű energiaveszteségét is. Ezt állapították meg a szakemberek a kínai BYD cég eBUS-12 típusú villanybuszának budapesti próbaüzeme alapján, amely most hétvégén ért véget.

Az eredmény a vártnál is sokkal kedvezőbb annak ellenére, hogy a nagy meleg miatt a busz klímaberendezését is szinte folyamatosan üzemeltetni kellett. A komoly teljesítmény részben annak köszönhető, hogy a villanymotor hatásfoka eleve jóval nagyobb, mint a dízelmotoré. A villanybusz további előnye, hogy fékezéskor és lejtmenetkor energiát táplál vissza, ellentétben a dízelbusszal, amely ezekben az esetekben energiát használ fel - írja a Levegő Munkacsoport közleménye. A budapesti közlekedésben pedig különös jelentőségű, hogy a villanybusz üresjáratban nem fogyaszt energiát. Ezzel szemben a BKV dízelbuszai gyakran üzemanyaguknak több mint 30 százalékát álló helyzetben égetik el, vagyis a megállókban, a végállomásokon, a piros lámpáknál, a zebrák és egyes útkereszteződések előtt, valamint a dugókban.

„Az utasok rendkívül elégedettek voltak a járművel, sokan mondták, hogy mielőbb szeretnének ilyen buszokkal utazni" - állapította meg Mezei Gyula, a Törökbálinti Önkormányzat szakembere, aki végig figyelemmel kísérte a próbaüzem lebonyolítását.

„A Levegő Munkacsoport helyesen döntött, hogy elősegíti a villanybusz magyarországi kipróbálását. Most már a kormányon a sor, hogy a nulla emissziós buszokra kapható 85 százalékos uniós támogatásnak és a rendelkezésre álló egymilliárd eurós kínai hitelkeret egy részének felhasználásával mielőbb lecserélje a mindannyiunkat mérgező, energiapazarló dízelbuszokat" - jelentette ki Lukács András, a civil szervezet elnöke.
A villanybusz az elkövetkező napokban Szegeden és Kecskeméten mutatkozik be, majd Budapesten keresztül Bécs felé veszi útját.

A Levegő Munkacsoport köszönetét fejezi ki a Törökbálinti Önkormányzatnak és a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), hogy lehetővé tették a villanybusz három hetes próbajáratát a fővárosi és főváros-környéki menetrendszerű forgalomban. Köszönet illeti az utasokat is, akik véleményük elmondásával segítették a munkát.