Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Nagy üzlet lesz a bioüzemanyag
A bioüzemanyag gyártók egyik legfontosabb piaca a repülés lehet a jövőben. A százmilliárdos üzleti lehetőség alapját az egyre növekvő kereslet és a dráguló fosszilis energiaforrások jelentik. A gyártókat az iparág és a kormányzat is segítheti.


Már több légitársaság is aktívan keresi az alternatívákat a repülők üzemanyag ellátására, hiszen számítások szerint 2050-re akár tizenhatszorosára nőhet a szükséges hajtóanyagok mennyisége. Ez komoly megterhelést jelentene az olajipar számára.

A nagyobb légitársaságok, mint a Virgin Atlantic és a KLM, valamint az amerikai hadsereg is fokozott figyelmet fordítanak az alternatívák felé, így az innovációkat a biotechnológia és az üzemanyaggyártás területén biztos megtérülés kecsegteti. Ráadásul mindebben komoly támogatást biztosítanak számukra mind iparági, mind pedig állami szinten, ezzel megkönnyítik a bioüzemanyagok forgalomba hozatalát.

A fejlődést azonban erőteljesen akadályozzák a hatékony infrastruktúrához kapcsolódó problémák, valamint a finanszírozási források hiánya. Ezt erősíti az a hír is, miszerint a Lufthansa és az Algae Tec Ltd. között tavaly kötött megállapodás már nem mérvadó, vagyis egyelőre nem repül több repülőgép algaolajjal. A légitársaság még tavaly kötött egy megállapodást a céggel, hogy repülőgépei számára szolgáltasson algaolajat a tesztelés időtartamára, ám ez nem sikerült, mivel az ellátás zavartalansága nem volt biztosított. A tapasztalatok azért kedvezőek voltak, hiszen 1187 repülőjárat közlekedett bioüzemanyaggal, így 1471 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki a repülőgépek, miközben egy százalékkal kevesebbet is fogyasztottak a kerozin-algaolaj keverékből.

Az optimizmus azonban nem kerülendő, hiszen több ország minisztere is nyomatékosította, hogy kormányzati támogatásban részesülhetnek a bioüzemanyag gyártók. A holland környezetvédelmi miniszter azt szeretné elérni, hogy kormányuk tagjai csak megújulókkal is működő gépekkel utazzanak. Amerikában az államok mezőgazdasági minisztere pedig azt mondta, hogy az amerikai tudósok, magánvállalkozók és farmerok összefognak és a hadsereg számára elkezdik gyártani az üzemanyagot, hiszen ez stabilizálja majd a gazdasági helyzetet.

A légitársaságok egyre gyakrabban választanak partnerként maguk mellé bioüzemanyag gyártókat, ez pedig mindenképpen reménykedésre adhat okot. Amennyiben az iparág felfejlődik, a repülés akár ötven százalékkal csökkentheti a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét a század közepére.