Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Horgászok álma
Napelemes csónakot teszteltek nemrégiben a Balaton vizén. A szerkezet kiválóan vizsgázott, sőt, amellett, hogy tökéletesen működött, még a környezetet is kímélte, hiszen semmilyen káros anyag nem került sem a vízbe, sem pedig a levegőbe.


Egy német cég által készített találmány kavarta fel a magyar tenger vizét, ugyanis napelemmel és villanymotorral hajtott csónakot bocsátottak útjára. A megoldás talán leginkább a horgászoknak kedvez.

A gyártó szerint a Torqeedo T1003 elnevezésű szerkezet segítségével akár az egész Balatont körbehajózhatjuk, bár ez elég sok időt venne igénybe. A csónak maximális sebessége ugyanis 2,5 kilométer óránként, ami inkább rövidebb horgásztúrákra teszi alkalmassá a szerkezetet. A mobil megoldás egy 1,5 méter hosszú és majdnem egy méter széles, hajlékony napelemet tartalmaz, melyet csak ki kell teríteni a csónakban és csatlakoztatni kell a villamos hajtású csónakmotor lítium-mangán akkumulátoraihoz.

Normál körülmények között a napelem folyamatosan képes tölteni az akkumulátorokat, így azok lényegében csak vésztartalékként szolgálnak. Ha pedig befejeztük utazásunkat, a napelemet csak szétkapcsoljuk az akkumulátoroktól és összegöngyölve máris magunkkal vihetjük, mivel tömege mindössze másfél kilogramm.

A német cég folyamatosan fejleszti a jobbnál jobb hatásfokú napelemeket, ami komoly előrelépést jelenthet a vízi közlekedésben. Hiszen amellett, hogy csendes működésével nem ijeszti el a halakat a horgászok elől, még a vizet sem szennyezi, így fenntartható megoldásként kell tekinteni rá a környezetvédelem és a klímaváltozás ellen vívott harc egyik lehetséges éllovasaként.