Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A GPS sikere a cégautót használók körében
A cégautó használók többsége GPS alapú navigációs eszközzel tájékozódik a hazai utakon - derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének kutatásából.


A közel százötven megkérdezett gépjárműhasználó kétharmada tart ugyan hagyományos, papír alapú térképet a gépkocsiban, de a mindennapokban kilencven százalékuk inkább a műholdas navigációra támaszkodik úti célja megtalálásához.

A válaszok alapján a férfiak autóinak ötvenhét százalékában, azaz közel másfélszer akkora arányban fordul elő beépített vagy hordozható GPS készülék, mint a hölgyek járműveiben. Az okostelefonok sokoldalúságát igazolja, hogy minden második válaszadó ilyen készülékére letöltött programokat használ a tájékozódás során. Sőt az eredmények alapján a kérdőívet kitöltők egyharmada elsősorban telefonjával tervezi meg útvonalát. A válaszokból az is látszik, hogy a nők preferálják kifejezetten a telefonnal történő navigálást, míg a férfiak inkább a gyárilag beépített vagy hordozható, de kifejezetten csak navigálásra alkalmas készülékeket kedvelik.

Talán nem meglepő, hogy az ötven év feletti korosztálynál gyakoribb, hogy hagyományos, papír alapú térképen követik a kiválasztott útvonalat. A tájékozódás modernebb formái közül a harminc-negyven év közötti korosztály hasonló arányban támaszkodik a telefonos és a különálló GPS készülékkel történő navigációra. Az ennél fiatalabb cégautót vezetők elsősorban az okostelefonos alkalmazásokat kedvelik, a negyven év feletti korosztály pedig inkább az önálló GPS berendezés használatát preferálja.

A műholdas navigációs berendezések népszerű tulajdonságaként emelik ki a felhasználók a vezetés közben is folyamatosan nyomon követhető útvonalat és az ismeretlen címek kényelmes és egyszerű kereshetőségét. Az eszközök gyenge pontjaként említik ugyanakkor a kutatásban résztvevők, hogy szerintük sokszor nem elég naprakészek és gyorsan elavulnak a térképek, valamint hogy elvonják a figyelmet a vezetéstől, és általában pont akkor merülnek le, amikor a legnagyobb szükség lenne rájuk.

Külföldi kutatások szerint az elmúlt három évben az okostelefonok rohamos terjedésével fokozatosan csökkentek az önálló GPS berendezések értékesítése, ugyanakkor a felhasználók egyre inkább megszokják a személyes elektronikai eszközök jelenlétét az autóban, és szívesen használnának újabb, a tájékozódást- és a szórakozást támogató funkciókat.

„Azért készítünk a mostanihoz hasonló felméréseket, hogy tanácsadói munkánk során megfelelően tájékoztathassuk ügyfeleinket a piaci trendekről, és az adott gépjárműflotta igényeihez leginkább igazodó megoldásokat javasolhassunk. Filozófiánk szerint egy flottakezelő munkája nem merül ki a gépjárművek finanszírozásában és szervizelésében. Már a gépjárművek beszerzésekor igyekszünk felhívni az ügyfelek figyelmét az olyan lehetőségekre, melyek a futamidő során segíthetik a munkatársakat a költséghatékony, biztonságos és kényelmes gépjárműhasználatban" - mondta el a kutatással kapcsolatban Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. „Tapasztalatunk szerint gyárilag beszerelt navigációt szinte csak a prémium modellekbe kérnek az ügyfelek, tízmillió forint alatti gépkocsiknál ritka az ilyen extra. Ahogy a válaszokból is láttuk, a gépjármű használók nagy része hordozható GPS készüléket vagy okostelefonon futó GPS alkalmazást használ navigációhoz" - tette hozzá.

Szakértők szerint az elkövetkező években hatalmas fellendülés várható a gyári, beépített megoldások és az okostelefonok integrációja, valamint a mobilinternet általános térnyerése révén. Hamarosan tömegesen is elérhetővé válhatnak az olyan biztonságos, vezetés közbeni használatot segítő megoldások, mint a hangvezérlés, a szélvédőre vetített 3D adatok vagy az online információ megjelenítése. A navigációs és szórakoztató funkciók mellett a gépkocsi fedélzeti komputerével szorosan együttműködő okostelefon alkalmazások olyan új szolgáltatási területeken is megjelennek majd, mint az online szervizelés vagy a személyre szabott, vezetési szokásokat is monitorozó gépjármű biztosítás.