A kutatások első eredményeinek nyilvánosságra hozására még az idei év vége előtt sor kerülhet. A végleges döntést még a jövő év vége előtt meg kívánják hozni. Azt szeretnék elérni, hogy olyan piaci szereplők vegyenek részt a projektben, melyek az alternatív üzemanyagokat biztonságos minőségben és mennyiségben képesek árusítani a repülőtereken. Továbbá olyan megoldásokat keresnek, melyek alkalmasak lehetnek, például a veszélyes hulladéknak minősített használt étolaj további felhasználására.
Az egyetem, illetve a repülési cég illetékesei is azt közölték, hogy elsődleges céljuk a környezetvédelem, vagyis az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és a globális felmelegedés lassítása.
Az Airbus azonban nem elégszik meg ennyivel, hiszen még az idén több hasonló programot is el kíván indítani Európában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, illetve Ausztráliában. Ezek alapját a tavaly megkezdett, a Lufthansa bevonásával készült tesztsorozat adja, mely a bioüzemanyagok repülőgép-hajtóműre gyakorolt hatását vizsgálta. A kísérlet során kiváló eredmények születtek, ugyanis a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás megfelelő mértékben csökkent, miközben az alkatrészek sem károsodtak.