Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A bioüzemanyag veszélyei
Az Európai Unió limitálni fogja a növényi alapú bioüzemanyagok előállítását és ezzel korábbi terveit húzza keresztül. A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy kevésbé környezetkímélők és hatalmas konkurenciát jelentenek az élelmiszernövények számára, mint azt korábban feltételezték.


A jelenleg tizenhétmilliárd eurós bioüzemanyag szektor csökkenésére kell számítani a közeljövőben, hiszen az unió megszünteti a takarmányalapú üzemanyagok támogatottságát még 2020 előtt. Ezzel a döntéssel az üzemanyag-politika hibás mivoltát is elismerik.

A szándékmódosításnak komoly alapjai vannak. Korábban éppen az EU megbízásából készültek kutatóanyagok, melyek végeredményei erősen megkérdőjelezték a növényi alapú bioüzemanyagok üvegházhatásra gyakorolt jótékony hatásait, illetve komoly aggodalom elé állították az élelmiszerpiacot. Az élelmiszer- és takarmányalapú üzemanyagok részarányát az európai szállítási szektorban öt százalékra limitálnák, ami a jelenlegi négy és fél százalékhoz képest nem túl nagy növekedés. Ezzel a döntéssel kérdésessé teszik azt a célt, hogy 2020-ra tíz százalékra növekedjék a szállítási szektor bioüzemanyag-felhasználás aránya.

Az Európai Bizottság a jelenlegi kritikus helyzet megoldásaként az algából, illetve hulladékból készült üzemanyagokat támogatná, így az előzetesen számításba vett termelt mennyiség négyszeresének előállítását reméli. Ezek ugyanis erőteljesebben hozzájárulnak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez, ráadásul a teret sem veszik el az élelmiszernövények elől.

Komoly aggodalomra azonban az adhat okot, hogy az EU ezzel a döntésével a legmegfelelőbb infrastruktúrával rendelkező szektort tenné tönkre, ami az ágazatban dolgozó, mintegy ötvenezer fő munkahelyét veszélyezteti.