Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Vasútbiztonsági fórum
Széles körű egyeztetésre hívta a magyarországi vasúti veszélyes árufuvarozás biztonságának fokozásában érdekelt kormányzati, szabályozási és szakhatósági szervezetek, valamint a fuvarozó vállalatok vezető képviselőit a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület.


Az október 30-án, Budapesten Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára fővédnökségével megrendezett fórumon a szakemberek arra igyekeztek megoldást találni, hogy miként lehet a veszélyes áruk fuvarozásával kapcsolatos kockázatokat többletköltségek és a vonatok menetidejének növekedése nélkül csökkenteni.

Magyarország vasúti pályahálózatán évente mintegy negyvenmillió tonna áru halad át és ennek az árutömegnek csaknem tizenöt százaléka, hatmillió tonna minősül veszélyes (például maró, gyúlékony vagy környezetkárosító) rakománynak. A veszélyes áruk egy része jövedéki termék, és vannak közöttük olyanok, amelyek annak minősülnek ugyan, azonban szállításuk semmilyen közvetlen veszéllyel nem jár. Jelenleg a vasúti a legbiztonságosabb fuvarozási mód. Míg a közúti szabálytalanságok gyakorisága tíz százalék, a vasútiaké hat százalék. A veszélyes áruk vasúti fuvarozásával összefüggésben az elmúlt időszakban nem történt olyan baleset, amely súlyos következményekkel járt volna emberek egészségére, vagy a környezetre. A magyarországi statisztikai adatok azt mutatják, hogy hazánk ezen a területen még nem érte el az Európai Unió átlagát és az ellenőrzések is arra figyelmeztetnek, hogy szükséges tovább csökkenteni a meglévő kockázatokat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) október derekán már összehívott egy vasúti veszélyes áruszállítási munkacsoportot. A tanácskozáson az NFM illetékes képviselőivel együtt a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Belügyminisztérium, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, a NAV, az ORFK, valamint a MÁV Zrt., a Rail Cargo Hungaria Zrt és a GySEV Cargo Zrt. mellett a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület vezető képviselői is kifejtették a kérdéssel kapcsolatos álláspontjaikat. A hatóságok és a vasúti szakma képviselői szükségesnek tartják egy átfogó vasútbiztonsági akcióprogram kidolgozását. A HUNGRAIL-ben képviselt vasutak megítélése szerint az intézkedések meghozatala előtt intenzív adatgyűjtésre van szükség, melynek eredményeképpen minden, a kérdés tisztázásához szükséges tényt és összefüggést fel lehet tárni, ami a vasúti veszélyes áruszállítással összefügg. Véleményük szerint a biztonság fokozásához nem a hatósági ellenőrzések szigorításán keresztül vezet az út. Ha ugyanis tovább szigorítjuk az ellenőrzést, nem csak a veszélyes áruk, hanem minden áru elkerüli országunkat. Az adminisztratív szigorítás ugyanis tovább lassítaná az árutovábbítást és azzal a veszéllyel járna, hogy Magyarország végképp lekerül a nemzetközi vasúti fuvarozási útvonalak térképéről. Sokat segíthet viszont a diagnosztikai rendszerek akár Európai Uniós forrásokból történő fejlesztése, a megfelelő kockázatelemzést követően lefolytatott célzott ellenzőzések módszere és a veszélyes árukkal kapcsolatba kerülő vasúti szakszemélyzet jobb képzése is.

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület arra törekszik, hogy a szakmai fórumon elhangzott érvek hozzájáruljanak egy a veszélyes áruszállítás kockázatait csökkentő, az egész vasúti ágazat számára elfogadható megoldás kidolgozásához, amely figyelembe veszi a versenyképességi szempontok mellett a nemzetközi szabályozásokból fakadó kötelezettségeket is.