Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Belga dugóteszt
Sikerrel zárult a belga útdíj teszt, melyet a differenciált útdíj-fizetési rendszer elindítása érdekében folytattak le. A különböző sofőrök és különböző autóik más és más összegeket fizettek az úthasználatért.


A kutatókat is meglepte, hogy a tesztben résztvevő belga sofőrök több, mint fele változtatott utazási szokásán, amint megkapták az úthasználatról szóló csekket. Sikeresebb volt a kísérlet, mint azt várták.

Két évvel ezelőtt indult el több nagyvállalat, kutatóközpont és önkormányzat összefogásában az a program, mely nem csak országos, hanem akár helyi szinten is képes működni. A differenciált útdíj-technológia két alapgondolatra épült: az egyik, hogy az autósokat a magasabb szintű utakon kell tartani, ezzel használva ki optimálisan az úthálózatot. A másik pedig az volt, hogy csökkentsék a csúcsidőben zajló forgalmi terhelést.

A tesztelést egy évvel ezelőtt kezdték meg a százezres lélekszámú Leuvenben. Első lépésként az utakat osztották fel három csoportra, az autópályákra, a főutakra és a helyi utakra. Ezután az időbeosztás következett; a reggeli és esti órákat csúcsidőnek, míg a közte lévő semleges időtartamot alapidőnek jelölték ki. Utolsó lépésként a járművek környezetvédelmi besorolása következett.

Minden úttípushoz, időszakhoz és környezetvédelmi besoroláshoz külön útdíjat rendeltek, így alakult ki a 6,5 eurócentes (helyi út, csúcsidő, legrosszabb környezetvédelmi kategória) és a 0,39 eurócentes (autópálya, alapidőszak, nullemissziós jármű) kategória. Ezután a vizsgált járművekbe GPS alapú követőrendszert szereltek, ami a központba továbbította az adatokat, melyeket kiértékeltek és kiszámolták, hogy mennyit kell fizetnie a harmincnégy sofőrnek.

A tesztben résztvevők több, mint százezer kilométert tettek meg a mintegy tízezer utazás alatt. A számlákat a valóságban nem kellett befizetni, a sofőrök vezetési szokásai mégis megváltoztak. Kevesebbet használták az alsóbb rendű, menekülésre alkalmas utakat, sőt, az utazások időpontja is változott, kiegyenlítettebb lett.

Több behajtási rendszer is működik a világon, ám ezeken még van mit finomítani. Vannak olyanok, melyek a dugótól függetlenül sarcolják a járművezetőket, ám olyanok is akadnak, akik ettől teszik függővé a fizetendő összeget. A belga példa azonban megmutatja, hogy igenis meg lehet oldani a problémát mindenféle bonyolult rendszer nélkül is.