Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Lassan változnak a trendek
Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó értékesítést a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelője szerint.


A több ezer használtautót értékesítő cég szakértőjének véleménye alapján reálisabbá váltak az autók adatai, ami az eladási trendekben is érezteti hatását.
Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kis mértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használtautók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált - hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú - gépkocsik a legkeresettebbek. E szegmensben jelentős az importból származó, vagyis a kevéssé átlátható előéletű autók aránya. A hazai szabályozás 2012. január 1-től előírja, hogy a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítsék. A külföldről származó autók esetében azonban az első kilométeróra-állás rögzítése a magyarországi forgalomba helyezéskor történik, és ez az adminisztráció nem jelent feltétlen garanciát az adat megbízhatóságára. Megfigyelhető, hogy a hirdetésekben gyakran irreálisak a kilométeradatok, feltűnően sok autót a lélektaninak számító százezer kilométeres futásteljesítmény alatt szerepeltetnek. Ezen autók megvásárlása közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes lehet, hiszen a megadott adatok nem mindig tükrözik a kopó-forgó alkatrészek valódi életkorát és elhasználtságát.
Zsidi András, a LeasePlan Hungária Zrt. használtautó értékesítési vezetője szerint ugyanakkor lassú, de pozitív szemléletváltozás figyelhető meg a használtautók iránt érdeklődők körében. „Az elsődleges választási kritériumnak számító ártényező mellett fontosabbá vált a kiszemelt autó előéletének ellenőrizhetősége is. E téren az említett új adatrögzítési szabályozás és a flottakezelők által nagy számban értékesített megbízható, szakszervizben karbantartott használtautók is szerepet játszanak. Idén már igazán „jó vételnek" számított a vevők körében sok - a korábbi lélektani határ feletti - százhúsz és százötvenezer kilométerfutással meghirdetett, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező három-négy éves flottaautó" - mondta el a szakember.
A flottakezelő tapasztalata szerint a megbízható háttér fontossága érhető tetten a drágább használtautók vásárlásakor is, ahol gyakran független szakértővel felvértezve érkezik a vevő, és főleg a motor, a fékek, a váltó és a karosszéria állapotát ellenőrizteti. A sérülésmentesség a legfontosabb választási szempont, és a tapasztalatok szerint az új gépkocsikba szerelt extrák egy-két kivételtől eltekintve nem igazán érvényesíthetőek a használt autók árában. Az olcsóbb árkategóriájú autóknál főként a metálfényezés, a könnyűfém felnik, a légkondicionáló, az ülésfűtés eredményez némi árelőnyt. A beépített navigáció és az egyéb költséges extrák értéke azonban a négymillió forint alatti használt járműveknél nem emeli értékarányosan a gépkocsi árát.

Az összes magyarországi használtautó értékesítést tekintve a 2010-es négy százalékról már közel háromszorosára emelkedett az országba behozott import autó aránya, amelyeknél két kategória dominál. Az Euro 5-ös motorral rendelkező prémium autók és a pár százezer forintos látszólag jó állapotú járművek. A prémium kategóriáknál lehet alacsonyabb regisztrációs és forgalombehelyezési költségekkel kalkulálni, így versenyképes kínálatot jelentenek a hazai használtautó piacon.
Megtévesztheti azonban a vevőt a bizonytalan hitelességű kilométeróra állás és az is, hogy a külföldi papírokkal rendelkező autók hirdetői sokszor nem tüntetik fel hirdetéseikben a fizetendő regisztrációs adó összegét.

A LeasePlan szerint összességében a piac tisztulása, a vásárlói attitűd lassú átalakulása látható. Az erős árverseny közepette is keresettebbekké válnak a százezer kilométernél többet futott, de vezetett szervizkönyvvel rendelkező, szakszervizben karbantartott gépkocsik, amelyek körében a használt flottaautók igazi favoritok.