A 2015 elejétől Oppdal és Lavik helységek között közlekedő hajó a Sognefjordot szeli majd át. Miközben az egyik kikötőben horgonyoz, akkumulátorait feltöltik, mégpedig tíz perc alatt a lehetséges maximumra. A norvégok jelenleg működő kompjárata évente mintegy egymillió liter dízelolajat használnak el, miközben több, mint félezer tonna szén-dioxidot bocsátanak ki magukból.
Az e-komp kifejlesztésének lehetőségét a norvég közlekedési minisztérium által kiadott pályázat adta, mely hatékonyabb megoldást szeretett volna látni erre a kompjáratra. A villamos meghajtás annyira megtetszett a minisztériumnak, hogy a Norled hajózási vállalat 2025-ig szóló szerződést kapott a járat üzemeltetésére vonatkozóan.
A vízi jármű tervezésekor már eleve a villamos hajtást vették alapul, hiszen a hajó törzsét katamaránhoz hasonló kialakítással készítették, ráadásul nem acélból, hanem alumíniumból, így a vízellenállás, illetve az önsúly is jelentősen lecsökkent, utóbbi konkrétan a felére.
A hajó belsejében tíz tonnányi akkumulátor kapott helyet, mely villanymotorok segítségével hajtja a két hajócsavart. A dízel komp motorja 1500 kW teljesítménnyel bír, míg a villamos komp mindössze ennek felét használja majd. Normál időjárási körülmények között a tíz csomós, nagyjából húsz kilométeres óránkénti sebesség megtartásához azonban a motorteljesítmény fele is elegendő lesz, így az elektromos fogyasztás a felére csökkenthető.
A mindössze tízperces feltöltési megoldás talán a legérdekesebb. A kis városok ugyanis nem rendelkeznek megfelelő elektromos rendszerrel ahhoz, hogy a hatalmas töltő áramot létrehozzák, így a mérnököknek más megoldást kellett találniuk. Mindkét kikötőbe akkumulátorokat telepítettek, melyek képesek a hajó telepét feltölteni, önmaguk pedig az elektromos hálózatról lassan utántölthetők, míg a hajó ide-oda ingázik a városok között.