Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A KÖZOP csaknem kétezer-milliárdot adott
Az idei évben véget érő európai uniós költségvetési ciklusban csaknem teljes egészében lekötötték a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) közlekedési projektekre felhasználható forrásait.


A regionális operatív programok közlekedési projektekre felhasználható forrásaival kapcsolatban is hasonló a helyzet, ám ott még nyitott a közösségi közlekedés fejlesztése. A majdnem másfél milliárdos felhívás február végén zárul le, és a közúti, valamint a városi közösségi közlekedés infrastrukturális és informatikai fejlesztésére lehet majd pályázni.

Az elmúlt öt éves ciklusban a KÖZOP-ban felhasználható forrás (a hazai finanszírozási forrásokat is ideértve) összesen mintegy 1853,5 milliárd forint volt. Az ebből a forrásból támogatott projektek közül a legjelentősebb a négyes metróhoz kapcsolódik, amire 210,7 milliárd forintot fordítottak. A második legnagyobb támogatott beruházás a Szajol-Püspökladány vasútvonal felújítása, ami mintegy 158 milliárdot visz el, a Budapest - Kelenföld -Székesfehérvár - Boba vasútvonal rekonstrukciójánál 129,4 milliárd forint,míg a Budapest - Esztergom közötti vasútvonal esetében 70,1 milliárd forint volt a KÖZOP-finanszírozás mértéke.

Egyéb városok villamosfejlesztéseire is több tíz milliárd forintot költenek a forrásokból, így például a miskolci beruházás 33,7, a szegedi 25,2, a debreceni villamosfejlesztés pedig 17,8 milliárd forintos támogatást élvez. A vasúti és a városi közlekedés fejlesztése mellett a közúti beruházásokat is támogatták: az M0-s déli szektorának bővítése 97,5 milliárd forintos támogatást kapott. vannak nagyobb közúti projektek is, melyek között szerepel az M43-as Szeged-Makó közötti szakaszának építése, illetve az M3-as Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti autópálya fejlesztése, előbbi támogatására 60,5, míg az utóbbira 50,3 milliárd forintot fordítanak.