Két évvel ezelőtt az EDF DÉMÁSZ elhatározta, hogy csatlakozik az elektromos közlekedés fejlesztési programjához. A többi céggel közreműködve célja az volt, hogy egy olyan trolibuszt fejlesszenek ki, mely hálózat nélkül, akkumulátoros üzemmódban is képes legyen közlekedni. Első lépésként megvalósíthatósági tanulmányra volt szükség, melyet a győri Széchenyi István Egyetem készített el. Az irat szerint a jármű akkumulátorról kiválóan működhet akár üzemszerűen is.
A fejlesztés közös erővel zajlott, melyben részt vett az SZKT Kft., a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara, valamint a Sedulitas-Pro Mérnökiroda. A projekt anyagi finanszírozását, valamint menedzselését az EDF DÉMÁSZ végezte.
Az egyéves fejlesztés során a hagyományos trolibusz nagyteljesítményű akkumulátorcsomagot, könnyített hajtáskonténert, valamint új vezérlőrendszert kapott. Hasznos megoldás, hogy a különleges fékrendszerrel képes a fékezési energiát visszatáplálni az akkumulátorokba elektromos áram formájában.
A fejlesztésnek három fontos eredménye is lett:
- A hagyományos trolik egyszerűen átalakíthatóvá váltak akkumulátoros üzeművé
- Az akkumulátor-kapacitás megnövelésével akár elektromos autóbuszok is építhetők
- Az elektromos átépítőszettel hagyományos autóbuszok is elektromossá alakíthatók