Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Már önjár
Nemrégiben mutatták be Szeged első, felsővezeték nélkül is működni képes trolibuszát. A jármű kifejlesztésében több cég is részt vett, az e-bus így a jövő egyik legtisztább közlekedési eszközévé válhat.


A Szegedi Közlekedési Kft. gyakorlati és elméleti tapasztalatával is segítette a jármű kifejlesztését, a fizikai megvalósítást, valamint ők szolgáltatták az alapjárművet is a rendszerhez. Az e-busz, vagyis az önjáró trolibusz lényege, hogy vezeték nélküli működésével könnyedén leküzdje a forgalmi akadályokat, majd újra csatlakozzon a hálózathoz.

Két évvel ezelőtt az EDF DÉMÁSZ elhatározta, hogy csatlakozik az elektromos közlekedés fejlesztési programjához. A többi céggel közreműködve célja az volt, hogy egy olyan trolibuszt fejlesszenek ki, mely hálózat nélkül, akkumulátoros üzemmódban is képes legyen közlekedni. Első lépésként megvalósíthatósági tanulmányra volt szükség, melyet a győri Széchenyi István Egyetem készített el. Az irat szerint a jármű akkumulátorról kiválóan működhet akár üzemszerűen is.

A fejlesztés közös erővel zajlott, melyben részt vett az SZKT Kft., a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara, valamint a Sedulitas-Pro Mérnökiroda. A projekt anyagi finanszírozását, valamint menedzselését az EDF DÉMÁSZ végezte.

Az egyéves fejlesztés során a hagyományos trolibusz nagyteljesítményű akkumulátorcsomagot, könnyített hajtáskonténert, valamint új vezérlőrendszert kapott. Hasznos megoldás, hogy a különleges fékrendszerrel képes a fékezési energiát visszatáplálni az akkumulátorokba elektromos áram formájában.

A fejlesztésnek három fontos eredménye is lett:
- A hagyományos trolik egyszerűen átalakíthatóvá váltak akkumulátoros üzeművé
- Az akkumulátor-kapacitás megnövelésével akár elektromos autóbuszok is építhetők
- Az elektromos átépítőszettel hagyományos autóbuszok is elektromossá alakíthatók