Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A világgazdasági növekedés visszaesése lassítja a Bosch csoport növekedését
A világgazdasági növekedés visszaesése lassította a Bosch csoport növekedését. Az előzetes adatok alapján a technológiák és szolgáltatások vezető szállítójaként ismert vállalat 2012-ben 1,6 százalékkal, 52,3 milliárd euróra növelte éves árbevételét.


Az árbevétel visszafogott növekedése, valamint a nehézségekkel küzdő napenergia részleg előre láthatóan egymilliárd euró értékű vesztesége jelentős hatással volt a Bosch pénzügyi eredményeire. Az előzetes számítások alapján az adózás előtti eredmény (EBIT) az árbevétel mintegy két százalékát teszi ki. „A 2012-es üzleti év alakulásával az enyhe árbevétel-növekedés és pozitív szabad cash flow ellenére sem lehetünk elégedettek" - nyilatkozta Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke. Ennek megfelelően a társaság 2013-ban a jövedelmezőség javítására koncentrál anélkül, hogy elhanyagolná jövőbeli beruházásait.

A világgazdasági növekedés visszaesése a Bosch csoport minden üzletágában éreztette hatását. A Gépjárműtechnika legtöbb területe fejlődést mutatott. Különösen sikeres volt a közvetlen benzin-befecskendező rendszerekhez kapcsolódó üzleti tevékenység, ami ötven százalékos növekedést ért el. Ezzel szemben a dízelrendszer üzletág jelentős veszteséget könyvelt el, főleg a gyengélkedő európai piac, és a szintén gyenge kínai haszongépjármű-szektor miatt. Az Ipari technika üzletágat a gépgyártás visszaesésének negatív hatása és a napenergia-termékek piacán érzékelhető negyven százalékos árzuhanás befolyásolta. A kevésbé ciklikus gyógyszer- és élelmiszeripari csomagolástechnika területén kedvezőbbek az eredmények. A Fogyasztási cikkek és épülettechnika üzletágon belül működő termotechnika és háztartási gépek szektor számára nagy terhet jelentett a Dél-Európában tapasztalható nehéz gazdasági helyzet.

Régiónkénti bontásban vizsgálva szembetűnőek az Európában tapasztalható nehézségek, itt ugyanis az árbevétel két százalékkal elmaradt az előző évihez képest. Észak-Amerikában az árbevétel tizenhét százalékos növekedése biztató teljesítmény, miközben Dél-Amerikában ugyanez a mutató tizenhat százalékos visszaesést jelez. Az ázsiai-csendes-óceáni térség szerény, öt százalékos növekedést realizált.

A Bosch 2012-ben korlátozta a dolgozói létszám további bővítését, és azt a árbevétel növekedéséhez igazította. 2013. január 1-jéig a Bosch csoport munkavállalóinak létszáma világszinten mindössze egy százalékot meghaladó mértékben, 306 000 főre nőtt. A Németországban alkalmazott munkaerő létszáma gyakorlatilag változatlan maradt, ez megközelítően 119 000 munkatársat jelent.

A Bosch az idei évre a globális GDP 2,8 százalékos növekedését várja. Bár az előrejelzés nem tér ki rá, de a társaság jelentős kockázatokkal is számol - különös tekintettel az európai államadóság-válságra. A vállalat várakozásai alapján a Bosch csoport 2013-ra az előző évinél valamivel jobb, de korántsem jelentős árbevétel-növekedésre számít.

A jövedelmezőség javítását célzó rövid távú intézkedésként a Bosch átfogó lépéseket tett állandó költségei csökkentésére, hogy a vállalat rugalmasabban alkalmazkodjon az üzleti környezet változásaihoz. A tőkeberuházásokra, beszerzésekre és befektetésekre a Bosch szigorú határokat húzott. Mivel a vállalat számára kulcsfontosságú európai piacon az elkövetkező években csupán gyenge gazdasági növekedés várható, ezért a Bosch felülvizsgálja európai szervezeti struktúráit. Ezenkívül a vállalat a kereslet akár ideiglenes visszaesésére is a lehető legrugalmasabban akar reagálni. Ebből a célból 2012 decemberében megállapodás született a központi üzemi tanáccsal az időszakos válságok kezeléséről. A megállapodás megteremti annak alapját, hogy a társaság akár húsz százalékos árbevétel-visszaesést is rugalmasan tudjon kezelni anélkül, hogy a rövidebb munkaidőre vonatkozó (törvényileg biztosított) lehetőségekhez kellene folyamodnia. A napenergia szektor stratégiai átszervezése kapcsán minden lehetséges megoldást mérlegelnek.

A Bosch meggyőződése, hogy stratégiája sikeresen illeszkedik az olyan globális megatrendekhez, mint az energiahatékonyság, a környezetvédelem, az erőforrások megőrzése, valamint a biztonság és kényelem. Ennek megfelelően a társaság az elmúlt évben számos új terméket, szolgáltatást és üzleti modellt vezetett be, mint például a Drivelog portált a gépkocsi-tulajdonosok számára, a berendezések távdiagnosztizálására alkalmas rendszert, vagy az internet alapú biztonsági megoldásokat. 2012-ben a Bosch számos termékével ért el komoly sikereket, többek között a hangvezérelt navigációs rendszerrel, az elektromos meghajtású kerékpárral, az első beépített bittáras akkumulátoros csavarozóval, és a közvetlen benzin-befecskendezéssel. A vállalat kutatás-fejlesztési kiadásai meghaladják az árbevétel 8 százalékát, amivel a Bosch már évek óta a világ legjelentősebb K+F vállalatai közé tartozik. A környezet védelmére és az erőforrások megőrzésére hivatott technológiák és termékek a Bosch kutatás-fejlesztési költségeinek több, mint negyvenöt százalékát, árbevételének pedig több mint 40 százalékát teszik ki. „Figyelembe véve a széndioxid-kibocsátás világméretű problémáját és a globális felmelegedésre vonatkozó előrejelzéseket, helyes a Bosch elkötelezettsége, hogy a közlekedési, épülettechnológiai és ipari szegmensben áttérjen a fosszilis energiahordozók használatáról" - mondta Denner. Ezzel egy időben a vállalat tovább erősíti ázsiai jelenlétét. Tavaly például egy helyi beszállító céggel alapított vegyes vállalaton keresztül a társaság megjelent az elektromos robogók kínai piacán. A Bosch külön figyelmet fordít az adott piacokra szabott termékekre, ezért több fejlesztési munkát telepít Kínába, Indiába és Vietnámba.

A dinamikusan fejlődő üzleti környezetben a Bosch még több figyelmet fordít a piaci trendekre, hogy korán felismerje az új irányvonalakat, és azokra gyorsan reagáljon. "Csak akkor tudunk innovatív és hasznos megoldásokat létrehozni, ha még jobban ismerjük vevőink elvárásait" - fejtette ki Denner. A Bosch csoport épp ennek megfelelően alakítja át szervezeti felépítését: 2013. január elején a vállalat létrehozta az Energia- és épülettechnika elnevezésű, negyedik üzletágát. Az új üzletág a biztonsági rendszerek, a termotechnika és a napenergia divíziók, illetve a 2011-ben létrehozott Bosch Energy and Building Solutions elnevezésű leányvállalat tevékenységeit fogja össze. A területek közötti szorosabb együttműködés és hálózatépítés további üzleti lehetőségeket eredményez. Ezt a célt szolgálja a „User Experience" elnevezésű, újonnan létrehozott vállalati osztály is, ami mérnökök, számítógépes szakemberek, pszichológusok, prototípus specialisták és ipari formatervezők segítségével azon dolgozik, hogy a különböző üzletágak termékei fokozottan felhasználó-központúak legyenek.

A rugalmasság és a megújulás érdekében a vállalatvezetési és együttműködési gyakorlatok továbbfejlesztésére van szükség. Ezért a Bosch szeretné aktívabban bevonni munkatársait a vállalati kezdeményezésekbe, és jobban megismerni véleményüket. A társaság célja, hogy dolgozói számára olyan vonzó munkakörülményeket és karrierlehetőséget nyújtson, amelyeknek köszönhetően a munkatársak saját képességeikkel és készségeikkel hozzájárulhatnak a vállalat innovációs erejének és versenyképességének növeléséhez. A vezetői, szakértői és projektalapú karrierutak számos lehetőséget kínálnak az előrelépésre és a személyes fejlődésre. A tervek szerint a jövőben egyre több feladatot kaphatnak majd úgynevezett virtuális projektcsoportok, amelyek nagyfokú kezdeményezőkészséggel és kreatív szabadsággal dolgozhatnak. A Bosch ennek szellemében bővíti Enterprise 2.0 elnevezésű, intranet alapú belső közösségi médiatevékenységét. A közösségi médiaeszközök segítségével ma már mintegy ötezer munkatárs vesz részt a huszonhat különféle változást elősegítő vállalati projekt valamelyikében.