„Szeretnék egy kis motivációt adni a jelenlévőknek. Nem csodát, és nem csodaszert árulunk mi sem, ennek ellenére az alapítás óta, néhány bukkanót leszámítva, még a válság idején is fejlődni tudtunk, évi 85-90 milliárdos forgalmat bonyolítva. Ezzel azt akarom mondani, hogy meg lehet csinálni, előre lehet jutni, csak nagyon nyitottnak kell lenni. Nyitottnak például az ilyen típusú rendezvényre, vagy bármilyen üzleti lehetőségre, innovációra, tréningre, szoftveres fejlesztésre. Folyamatosan változik a világ, ehhez elég egyszerű igazodni, ugyanis folyamatosan változni kell, és folyamatosan mozgásban kell maradni."
Milyen érdekes, hogy a nagyvállalatok mennyi figyelmet, energiát fordítanak az üzleti kapcsolataik bővítésére, ápolására, ezért is jönnek el az Üzleti Randi Találkozóinkra - magyarázta Vereb István. Együttműködő partnereket, beszállítókat találtak céljaik eléréséhez. E tekintetben a kkv-k mindenképpen példát vehetnek a nagyvállalatoktól, hiszen a kkv szektorban még mindig dívik a zárkózottság, a félelem az együttműködésektől. Pedig a tapasztalat azt bizonyítja, üzlet van bőven, és összefogással sokkal gyorsabban és sokkal messzebbre lehet jutni egy kisvállalkozásnak is.
Éppen ezért van szükség arra, hogy meghonosítsunk egy olyan üzleti kultúrát, ahol nem egymás kijátszása, hanem a tisztességes együttműködéseké a főszerep. Ehhez tudatosságra van szükség az üzleti kapcsolatok terén is.
Fontos kiemelni, hogy a fent említett nagy vállalatok olykor konkrét beszállítói igényekkel érkeznek, vagy mindenképpen nyitott szemlélettel. Tudják, hogy javulni fog az értékesítésük, ha termékeiket egyre inkább az ügyfelek, vevők igényeihez szabják. Ehhez pedig nélkülözhetetlenek az újabb és újabb kapcsolatok.
Erre jó példa a Nestlé Magyarország beszerzési vezetőjének, Balogh Péternek a nyilatkozata, melyet a 24. Találkozón mondott:
„Beszállítóból van 2000, de ötleteket folyamatosan gyűjtök. Szívesen megismerkedek mindenkivel, akinek olyan terméke, szolgáltatása van, amivel a mi termékünk több, jobb lesz, vagy fogyasztóinkat még tökéletesebben ki tudjuk szolgálni, hogy megelégedettségüket növeli!"
A kkv-k jó része még mindig tudatosság, fejlesztések és együttműködések nélkül próbál közvetlenül eladni és boldogulni a saját piacán. Hozzáállás és szemlélet tekintetében rengeteget tanulhatnak a nagyvállalatoktól - mondta végezetül Vereb István.