Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Folyik az Ikarus-Skoda trolibuszok gyártása
Már javában folyik a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása, a tizenhárom tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik meg.


Nemes Szilvia, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa elmondta, hogy a jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődik a járműtest burkolása, ezzel a művelettel nyeri el a troli végleges külső formáját.

A szegedi önkormányzat 2011 januárjában rendelte meg az új, tizenhárom darabos troli-flottát a csongrádi megyeszékhelyen uniós támogatással zajló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése.

Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, száz százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén hét kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A járművek 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utast szállítanak majd. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg a Tisza-parti városba, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi tizenkét járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.

Szeged tizenhárom trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus-Skoda Konzorciumtól egyenként nyolcszázezer ezer eurós áron. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.