Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Öt magyar csapat vesz részt a Shell Eco-marathonon
Idén a Shell Eco-marathon Europe 2013-as versenyen öt magyar csapat is részt vesz. A verseny célja, hogy a csapatok minél kevesebb üzemanyaggal minél nagyobb távolságot tegyenek meg.


Rotterdamból Moszkvába eljutni egyetlen liter üzemanyaggal lehetetlen vállalkozásnak tűnhet, pedig nem az: számos egyetemista szerte Európából évről évre versenyre kel a Shell Eco-marathonon, hogy saját tervezésű és építésű autóval új üzemanyag-hatékonysági technológiákat teszteljen.

Idén huszonnégy ország 224 diákcsapata versenyez Rotterdamban május 15-19. között, a résztvevők futurista "Prototípus" vagy "Városi Koncepció" kategóriában nevezhetnek. Magyarországot a tavalyi versenyhez hasonlóan idén is öt csapat képviseli - olvasható a közleményben.

Mint írták, a magyar csapatok már hónapokkal ezelőtt megkezdték a felkészülést a megmérettetésre. A kategóriájában 2012-ben második helyezést elérő kecskeméti GAMF csapat jelentős technológiai fejlesztéseket hajtott végre, hogy saját rekordjuknál még jobb eredményt érjenek el. A magyar mezőny legfiatalabb résztvevői, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola diákjai a 2013-as versenyre teljesen új járművel és speciális 3D-technológiájú karosszériával készülnek, az Óbudai Egyetem csapata pedig külön figyelmet fordított az autó elektronikájára, amelyet teljes egészében a tanulók készítenek. A pécsi egyetemisták saját műhelyben készítik fel Hi-Orca nevű járművüket, amely új hajtással, kisebb tömeggel, így nagyobb hatásfokkal vág neki a versenynek, a győri Széchenyi István Egyetem különítménye, a SZEnergy Team pedig egy teljesen új városi elektromos autóval készül, amelyen a segédtöltést napelemek biztosítják majd.

Rotterdamban tavaly több mint negyvenezer néző láthatta személyesen az utcai futamokat. A verseny során rekord született már számos hagyományos üzemanyag-kategóriában (benzin, dízel, etanol és GTL), és olyan alternatív üzemanyagokkal is, mint a hidrogén vagy az elektromosság. Az akkori verseny magyar rekordere a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata lett, amelynek járműve a mért eredmény szerint 2696 kilométert tett meg egyetlen liter üzemanyaggal.