Globális viszonylatban a szakértők arra számítanak, hogy a technológiai szektornak (elsősorban mobileszközök, PC-k és notebookok) köszönhetően az összforgalom átlagos éves növekedési üteme négy-öt százalék lesz 2012. és 2016. között. A DHL Express e szektorhoz kapcsolódó forgalma Magyarországon várhatóan a 2012-es szinten marad az elkövetkezendő években. A szállítások jelentősebb növekedésére csak akkor lehet számítani, ha új technológiai gyártóbázis vagy K+F központ települ az országba.
„A technológiai szektor a DHL stratégiájában kiemelt helyet foglal el - mondta el Üveges Zoltán, a DHL Express üzletfejlesztési vezetője. - Különböző projektek keretében a DHL egyes üzletágai részt vesznek technológiai alapanyagok és részegységek szállításában, jellemzően távol-keleti országokból és Észak-Amerikából Európába, a végtermékek raktározásában és disztribúciójában, az értékesítés utáni, vagyis az ún. aftermarket tevékenységek (alkatrészek, tartozékok disztribúciója, és meghibásodott, visszahívott termékek szállítása) logisztikai támogatásában, illetve a gyártásból való közvetlen kiszállításban is."
Magyarország gazdasága, regionális versenyképessége szempontjából a technológiai szektor hagyományosan az egyik legfontosabb ipari szegmens. A technológiai gyártás és javítás értéke közel 4000 milliárd forint volt 2012-ben - ezzel a feldolgozóipar és a járműgyártás után a harmadik legnagyobb értéket termelő iparág hazánkban. Ezen a területen Magyarországon számos, márkázott termékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó cég, illetve kihelyezett gyártással, összeszereléssel, javítással foglalkozó vállalat van jelen, akik a globális trendeknek megfelelő igényeket támasztanak a logisztikai vállalatokkal szemben is.
„Úgy látjuk, egyre nagyobb az igény a termékek direkt disztribúcióját megvalósító B2C logisztikai megoldásokra, hogy a raktározásra és készletezésre fordított idő és költség csökkenthető vagy kiküszöbölhető legyen - tette hozzá a szakember. - A dinamikusan változó környezetben a gyártóknak rendkívül gyorsan kell alkalmazkodniuk a fogyasztói igényekhez, ez pedig az elmúlt években a szektor logisztikai igényeit és ellátási láncát is átformálta. A szektorban működő vállalatok a termékek piacra juttatását időben lerövidítő, rugalmas és költséghatékony logisztikai megoldásokat keresik"- mondta el Üveges Zoltán.
A DHL Express nemzetközi workshopok és konferenciák keretében vitatja meg partnereivel a logisztikával szemben támasztott elképzeléseiket: a tavalyi berlini rendezvény után idén júniusban Sanghajban gyűlnek össze, hogy tapasztalatot cseréljenek az ellátási lánc kihívásairól, valamint a résztvevők a vállalat észak-ázsiai központját is meglátogathatják.