Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nemsokára elkezdik a miskolci elkerülő építését
Nyáron már meg is kezdhetik a Miskolcot elkerülő útszakasz megépítése. Az irányonként egysávos útpálya mintegy hat kilométeres hosszúságban húzódik majd a várostól északra.


A tervezett út tehát Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig. Az építési szakaszon az M30 autópálya irányát csomópont nélkül folytatva négy földút csomóponttal, majd egy kétnyílású híddal a Sajó folyón át a szirmabesenyői csomópontba ér, innen majd egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi útba.

Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 méter hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 méter nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, valamint négy darab földút csatlakozást is.

A NIF Zrt. a tervezés során kiemelt figyelmet fordított az árvízvédelemi szempontokra. A megépülő elkerülő és a kapcsolódó műtárgyak segítségével a térség teljeskörű árvízvédelme biztosított lesz. A projekt keretében Arnót bevédésére a Kis-Sajó keleti oldalán teljesen körülvéve Arnótot egy gátrendszert építenek ki. A bezárt árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig fog létesülni egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles mély árok, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a Sajóba. A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3.sz. főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30 körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek. Az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötő utat is átépítik, alatta szintén egy nagy, 120 méter nyílású hidat létesítenek.

Eredményes közbeszerzési eljárást követően az útszakasz kivitelezése 2013 nyarán megkezdődik és 2014 év végére várhatóan befejeződik.