Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 méter hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 méter nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, valamint négy darab földút csatlakozást is.
A NIF Zrt. a tervezés során kiemelt figyelmet fordított az árvízvédelemi szempontokra. A megépülő elkerülő és a kapcsolódó műtárgyak segítségével a térség teljeskörű árvízvédelme biztosított lesz. A projekt keretében Arnót bevédésére a Kis-Sajó keleti oldalán teljesen körülvéve Arnótot egy gátrendszert építenek ki. A bezárt árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig fog létesülni egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles mély árok, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a Sajóba. A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3.sz. főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30 körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek. Az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötő utat is átépítik, alatta szintén egy nagy, 120 méter nyílású hidat létesítenek.
Eredményes közbeszerzési eljárást követően az útszakasz kivitelezése 2013 nyarán megkezdődik és 2014 év végére várhatóan befejeződik.