Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Az első magyar IC+ kocsi
Bemutatta a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a szolnoki, vasúti járműgyártás első két IC+ kocsiját, az egyiket kilencven százalékos, a másikat hatvan százalékos készültségi állapotában.


A készre szerelés után az üzembe helyezés és a típusvizsgálatok következnek, így várhatóan az idei év végén találkozhatnak először az utasok a korszerű járművekkel. Az IC+ kocsik nemcsak a komfortos utazást szolgálják, hanem a hazai gyártásnak köszönhetően új munkahelyeket is teremtett a cég, amelyeknek a száma tovább nőhet, ha elindulhat a járművek sorozatgyártása.

Az eseményt Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára nyitotta meg, aki beszédében kiemelte: "A mai nap kitűnő példája annak, hogy egy egyébként tradicionális magyar vállalat, mint a 170 éves magyar vasút olyan telephelyen, amely már több, mint száz éve működik, tud újat nyújtani, tud újat mutatni, és megtalálja azokat a lehetőségeket, amivel a XXI. századnak megfelelő igényeket is ki tudja elégíteni."

Ungvári Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta: „az új kocsik légkondicionáltak; a hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító elektromos csatlakozókkal ellátottak; GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel rendelkeznek; wifi biztosítja az ingyenes internetezés lehetőségét; belső videó-felügyeleti rendszer működik rajta. A kocsik 200 km/h-s legnagyobb megengedett sebességét a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni. A sorozatgyártás megvalósulása esetén a MÁV-GÉPÉSZET Zrt-nél (vagy a MÁV-csoportnál) lehetőség nyílhat közel kétszáz új munkahely megteremtésére, ami a fogyatékossággal élők részére is elérhető. Ezen felül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 fős munkahelybővítéssel is számolhatunk."

A sajtótájékoztatón részt vett Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere, aki hangsúlyozta: „városunk tradicionális cége a MÁV-GÉPÉSZET, amely a szolnoki ipari fellendülés egyik zászlóshajója volt már az 1800-as évek második felétől. Generációk nőttek fel vasútgépészeti szakemberként, így kiemelten fontos számunkra, hogy a mai napig erre a kiváló adottságra, a szolnoki vasutas családokban rejlő szakértelemre alapozva egy kiválóan működő céggé vált az egykori Járműjavító. Ma egyértelműen Szolnok a hazai vasúti gépgyártás és javítás központja, s kifejezetten örülök annak, hogy a szolnoki szakemberek egy új, modern vasúti kocsit gyártottak. Ez a szolnoki és a magyar ipar egyik ékessége lehet, bízom benne, hogy hamarosan beindulhat a sorozatgyártás, ami tovább erősíti a céget, s ezen keresztül az egész ágazatot."

Mind a két jármű fényezett állapotban az összeszerelés fázisában tart, az elsőben az utastér csaknem kész: a padló, a válaszfalak, a poggyásztartók, a műanyag burkolati elemek, a légcsatornák, az ülések, asztalok, bőröndtartók beépítése megtörtént. A munkálatok a mellékhelyiségek kialakításával, a kézifék és kapcsolószekrények beépítésével, illetve az alváz alatti szerelvényezéssel folytatódnak. A tervek szerint egy hónapon belül kerül fogóvázra a jármű, majd a feljáróajtók és a klímaberendezés üzembe helyezése következik. A típusvizsgálatok a nyáron indulnak, így várhatóan már az idei év végén találkozhatnak az utasok a korszerű IC+ kocsikkal.