Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mindössze tizenöt másodperc
Új, felsővezeték nélküli technológiával valósulhat meg a jövő elektromos buszközlekedése, ugyanis az ABB olyan töltőrendszert fejlesztett ki, amely képes akár tizenöt másodperc alatt feltölteni a buszt.


Az ABB, az energetika és az automatizálás területén a világ vezető vállalata új technológiát fejlesztett ki a világ első, nagyteljesítményű, vezeték nélkül tölthető elektromos autóbuszrendszerének energia-ellátására.

Az új gyorstöltő technológiát első ízben alkalmazzák nagy teljesítményű, mintegy 135 fő szállítására alkalmas elektromos autóbuszokon. Az autóbusz feltöltése közvetlenül a kijelölt megállókban történik egy új típusú, vezeték nélküli, önműködő mechanizmuson alapuló, mindössze tizenöt másodpercet igénybevevő gyorstöltési eljárás segítségével, miközben az utasok le- és felszállnak a járműre. A kísérleti projekt útvonala a genfi repülőtér és a város nemzetközi kiállítási központja, a Palexpo között halad.

„A vezeték nélküli gyorstöltés segítségével olyan új-generációs, tömegközlekedésre szánt, elektromos buszok kísérleti tesztelését végezhetjük, amelyek többé nem szorulnak a felsővezetékek által biztosított áramellátásra" - nyilatkozta Claes Rytoft, az ABB megbízott technológiai vezérigazgatója. „Ezzel a projekttel egy rugalmasabb és költséghatékonyabb tömegközlekedési infrastruktúra kiépítése válik lehetővé, illetve csökkenthető a légszennyezés és zajkibocsátás szintje is."

Az ABB a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (International Association of Public Transport -UTIP) 60. kongresszusán jelentette be Genfben, hogy a város tömegközlekedési társaságával (TGP), az Ipari és Technológiai Fejlesztési Hivatallal (Office for the Promotion of Industries and Technologies - OPI), valamint a genfi villamos közmű társasággal, a SIG-gel együttműködésben dolgozik a TOSA nevű elektromos buszrendszer kísérleti projektjén.

A TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) megoldás száz százalékban szennyezőanyag kibocsátásmentes, mivel a felhasznált villamos energiát teljes mértékben környezetbarát vízenergia biztosítja. A feltöltési idő rendkívül rövid, ezért nem befolyásolja a buszok menetrendjét, s amellett, hogy az útvonalak vonatkozásában nagyobb rugalmasságot biztosít, javítja a város- és környezetképet, hiszen bevezetésével mellőzhetővé válik a felsővezeték-hálózat. A rendszer egy lézervezérlésű mozgatható karral rendelkezik, amely feltöltéskor rácsatlakozik a buszmegállók tetején elhelyezett dugaszhelyre, tehát nem a trolibuszok által használt felsővezeték-rendszert veszi igénybe.
A projekt megvalósításához felhasznált vezeték nélküli töltési technológia, illetve a fedélzeti motorhajtás az ABB fejlesztése, melyeket kulcsfontosságú városi területeken áthaladó, élénk forgalmú és a csúcsforgalom idején nagyszámú utast szállító autóbusz útvonalakra terveztek. A fedélzeti akkumulátorok a kijelölt megállókban elhelyezett gyorstöltők segítségével tizenöt másodperc alatt feltölthetők. A buszjárat útvonalának végén egy három-négy percig tartó gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Az innovatív elektromos hajtási rendszernek köszönhetően, a tetőre szerelt akkumulátortöltő-berendezésből származó energia, a fékezéshez szükséges energiával együtt az akkumulátortelepben tárolható, amely biztosítja az autóbusz és a kiegészítő szolgáltatásokhoz, például belső világításhoz szükséges energiaforrást.

Az ABB Magyarországon is üzemeltet elektromos ultragyors töltőt, amely CHAdeMO szabvány csatlakozóval rendelkező elektromos autók töltésére alkalmas. Budapesten, az Istenhegyi úti környezetbarát MOL kúton található a Terra 100.2 típusú töltő, amely tizenöt-harminc perc alatt képes nyolcvan százalékos töltöttségi szintre feltölteni egy elektromos autót.