Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
3200 kilométer napelemmel
A napenergiával hajtott járművek versenyén Ausztráliában holland győzelem született, ugyanis ők tették meg leggyorsabban a 3200 kilométeres útszakaszt. A csapat öt nap alatt teljesítette a távot kilencven kilométeres óránkénti átlagsebességgel.


A Delfti Műszaki Egyetem fejlesztette ki a járművet, amely a verseny legvégén, Adelaide városában is jó ütemben haladt, pedig nemcsak hogy nem sütött a nap, hanem zuhogott az eső. A napautó energiaraktározás révén teljesítette lendületesen a végső távszakaszt.

A verseny naponta kilenc órán át folyt, reggel nyolc és délután öt között. Az autókban csak vezetőik ültek.

"Kiszámítottuk és sikeresen megjósoltuk a verseny minden percét. Pontosan tudtuk, hogy mikor milyen lesz az időjárás, mennyi napenergiát tudnak akkumulátoraink elraktározni, hogy az épp kitartson a célszalagig" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap pénteken a Nuon nevű holland csapat szóvivőjét.

A második helyen a japán Tokai Egyetem csapata végzett, jóllehet az utolsó szakaszon elfogyott kocsija energiája és akkumulátorait fel kellett tölteni Adelaide-tól északra elektromos hálózatról, hogy a célba érjen.

A többi versenyző jócskán lemaradt. A viadalon összesen negyven csapat indult.