Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Buszok helyett szélkerék
Kompozit anyagokból készült szélkeréklapátokat fognak gyártani abban a kaposvári üzemben, amely nem sokkal ezelőtt még a NABI autóbuszait gyártotta. A török befektető mintegy húszmillió eurót invesztál a gyártásba.


Elkelt a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári autóbuszgyára, az új tulajdonos, a török Telateks A.S. több, mint 20 millió eurós fejlesztést és mintegy 200 ember foglalkoztatását tervezi a következő években - jelentette be Szita Károly polgármester és Ugur Üstünel, a Telateks tulajdonosa a kaposvári sajtótájékoztatón.

A vevő elsősorban kompozit anyagból készülő szélkerék lapátokat és motorházakat gyárt majd a kaposvári üzemben.

Ugur Üstünel elmondta, hogy elsősorban a gyár egykori szakembereit szeretnék foglalkoztatni, ugyanis ők tudnak kompozit műanyaggal dolgozni, amire csak kevesen képesek a világon. Arról azonban nem kívánt nyilatkozni, hogy mennyiért vette meg a kaposvári gyárat, megfogalmazása szerint annyira örült annak, amit itt kapott, hogy nem alkudozott.

A kaposvári polgármester tájékoztatása szerint hónapok óta tartó tárgyalássorozat eredménye a megállapodás, és reményei szerint rövid időn belül többen fognak dolgozni a volt NABI telephelyén, mint ahányan eddig dolgoztak ott. A polgármester jelezte, hogy a török befektető Kaposváron tervezi létrehozni az Európai Unión belüli gyártás központját.

Szita Károly emlékeztetett arra, hogy amikor a NABI bezárta a helyi gyárát, sok család megélhetése került veszélybe. Ezért azonnal elkezdték keresni a lehetőséget a szakképzett dolgozók további foglalkoztatására.

Az akvizíciós projektet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) projektmenedzsment tevékenységével szakmailag is támogatta, Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár júliusban személyesen tárgyalt a vevővel - tájékoztatott a HITA közleményben.
Ugur Üstünel azt is elmondta, hogy májusban dőlt el, hogy megveszi a kaposvári gyárat, azóta folyamatosan tárgyalt a gyár korábbi és leendő dolgozóival. A tevékenység hivatalosan már megkezdődött, az első csapat - mintegy húsz-huszonöt ember -már Törökországban tanul a vállalkozás ottani gyárában, ahol szintén kompozit műanyaggal dolgoznak.

A HITA a bejelentés alkalmából kiadott közleményében ismerteti, hogy Telateks A.S. műszaki textíliák gyártásával foglalkozó török cég. Törökország mellett Németországban és Nagy-Britanniában is rendelkezik üzemmel. Kompozit üzletáguk, a Metyx Composites nyersanyagokat, félkésztermékeket állít elő egyebek között az autóipar, a hajógyártás, szélenergia-ipar részére.

Az amerikai piacra buszokat gyártó NABI kaposvári gyárát zöldmezős beruházásban építették ötmilliárd forintból Kaposvár Keleti Ipari Parkjában, és 2002-ben adták át. Az üzemben üvegszál-erősítésű kompozit karosszériaelemeket gyártottak a társaság saját fejlesztésű CompoBus termékcsaládjához, valamint autóbuszokat. Ez év tavaszáig több, mint ötszáz autóbusz karosszériáját szerelték össze. Május végén álltak le végleg a termeléssel, de korábban már többször is kényszerszünetet tartottak a megrendelés akadozása miatt.