Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Újabb ötvenmilliárd utakra
Jövő őszig több, mint ötszáz kilométernyi főút válhat biztonságosabbá, miután döntés született a nyomvályúk, úthibák és felületi egyenetlenségek megszüntetését célzó program második ütemének megindításáról.


A tételes projektlistát a közútkezelő szakmai javaslata alapján, a közeljövőben kinevezendő útügyi biztosok bevonásával, októberben véglegesíti a szakminisztérium.

A burkolat hibái komoly baleseti veszélyforrást jelentenek a közlekedők számára. A kátyús, nyomvályús utakon az őszi, téli csapadékos, fagyos időjárás miatt sokszorosára nőhet a kockázat. A program a közlekedésbiztonsági szemponton túl hosszú távon csökkenti a közutak üzemeltetési költségeit is.

A tavaly elindított, mintegy 35 milliárd forintos összköltségű első ütem 570 kilométernyi főúti és mellékúti szakasz megújítását tette lehetővé, a munkálatokat 535 kilométeren már be is fejezték. Míg az előző körbe nagyobb számban kerülhettek be alsóbb rendű útszakaszok is, a folytatás kizárólag a forgalmasabb, 1-2-3 számjegyű főutak megerősítését célozza majd. A program fedezetét a 2007-2013-as pénzügyi időszakban még le nem kötött, vagy a beruházások során megtakarított uniós közlekedésfejlesztési források biztosítják.

A legrosszabb állapotú szakaszokról a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai készítenek összesítést. A fejlesztési tárca a korábbi gyakorlatnak megfelelően a következő hetekben útügyi miniszteri biztosokat jelöl ki. Az útügyi biztosok a legsürgetőbb helyi igények ismeretében rangsorolják a szakmai javaslat szerint szükséges beruházásokat.

„A kormány már eddig is számos tanújelét adta annak, hogy tisztában van vele: a vidéki úthálózat műszaki állapota nem romolhat tovább. Az újabb 50 milliárd forinttal még több térség elérhetősége javul, csökkennek az utazási idők, nő a szakaszok kapacitása, emelkedik a közúti és az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala. A megvalósítható útfelújítások tervezése a projektlista véglegesítése után azonnal megindul. A kivitelezés 2015 tavaszán kezdődik, és várhatóan már a jövő ősz elején mindenütt véget is ér" - mondta el Tasó László infrastruktúráért felelős államtitkár.