Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Beszáll a Modulo buszcsaládba Oroszország
Az Open Innovations Forum-on az orosz NCC és a magyar evopro között született megállapodás szerint Oroszország bekapcsolódik a kompozit szerkezetű Modulo buszcsalád gyártásába.


A Moszkvában 2014. október 15-én aláírt megállapodást október 16-án Magyarországon a VII. Magyar-Orosz Gazdasági Fórum és Üzletember Találkozón erősítette meg sajtónyilvános keretek között Mészáros Csaba, a kompozit szerkezetű buszokat fejlesztő cégcsoport elnök-tulajdonosa és Molnár Péter, az NCC műszaki igazgatója.

A részben a Rosnano és további orosz nagyvállatok tulajdonában álló NCC olyan modern technológiai eszközparkkal és kapacitással rendelkezik Moszkvában a volt Moszkvics gyár területén létesített innovációs parkban, amely alapjául szolgálhat a Modulo buszok kompozit szerkezetű kocsiteste sorozatgyártásának technologizálásához. A magyar innováció, az orosz eszközök és a nemzetközi technológia ötvözésével beindulhat a könnyűszerkezetes városi és elővárosi buszok sorozatgyártása és nemzetközi, első lépésben keleti térhódítása.

A megállapodás értelmében első ütemben ötven darab különböző méretű kocsitest kerül legyártásra. Ehhez az evopro a gyártószerszámokat már kiszállította Moszkvába. Az első buszok kiszerelése a megrendelőnél, a MABI-BUS Kft. telephelyén történik majd.

A Modulo busz kocsiteste üvegszálas kompozit gyűrűkből felépülő önhordó szerkezet. A nagyon könnyű karosszéria húsz százalékkal kevesebb fogyasztást, ötven százalékkal tágasabb belteret, ezáltal nagyobb utasbefogadó képességet biztosít, és csökkenti az útburkolat károsodását. A korrózió a kompozit járművet nem veszélyezteti, így élettartama jelentősen hosszabb, az életciklusra vetített karbantartási költsége pedig nagyságrendekkel kevesebb a hagyományos technológiára épülő buszokhoz képest. Hajtása ugyanúgy moduláris, hiszen szerelhető tisztán elektromos, elektromos dízel segédüzemű, CNG, EURO 6-os dízel hajtáslánccal is. A fejlesztés következő fázisa a troli hajtás megvalósítása.