Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A szállítmányozás költségeit csökkentik a telematikai fejlesztések
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása - hangzott el a WebEye Magyarország szervezésében immár második alkalommal megrendezett üzleti reggelin. A szakmai rendezvényen közlekedésinformatikai és logisztikai szakértők ismertették a legújabb fejlesztések eredményeit.


Mivel a közúti áruszállítással összefüggő kiadások legnagyobb hányadát, mintegy negyvenhat százalékát még mindig az üzemanyag-fogyasztás jelenti, a II. WebEye Üzleti Reggeli előadásai elsősorban ennek a költséghányadnak a csökkentésére irányuló fejlesztésekre fókuszáltak. A logisztikai szektor több, mint hetven képviselőjének részvételével megrendezett eseményen a szakértők beszámoltak az üzemanyagmérés terén elért eredményekről, a fuvarszervezést és a fuvarfeladatok teljesülésének ellenőrzését szolgáló megoldásokról, valamint az abroncsnyomás korszerű ellenőrzéséből fakadó költségmegtakarítási lehetőségekről.

Nagybalyi Nándor, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója szerint számottevő megtakarítási lehetőség rejlik az üzemanyag-kutatások eredményein alapuló új megoldásokban. A szakember előadásából kiderült, hogy az üzemanyagszint mérésén túl annak összetételére, illetve hőmérsékletére vonatkozó adatok elemzésével csökkenthetik tovább kiadásaikat a szállítmányozással foglalkozó vállalatok. A betöltött üzemanyag összetételének vizsgálatával például meghatározható a biodízel aránya. Amennyiben ez túlságosan magas, a motor csak kisebb hatásfokon tud működni, kevesebb lesz az azonos üzemanyag-mennyiséggel megtehető kilométerek száma, vagyis kevésbé gazdaságos a gépjármű fenntartása. „Legújabb fejlesztéseinknek köszönhetően ma már nemcsak az üzemanyagszint változásairól kaphatunk egyre pontosabb információkat, hanem az üzemanyag összetételét is vizsgálhatjuk. Ennek köszönhetően feltérképezhetővé válnak az esetleges üzemanyag-minőségi problémák, amelyek ismeretében a vállalatok kiküszöbölhetik az ebből eredő gépjármű amortizációkat, és ezáltal jelentős költségek takaríthatók meg" - mondta Nagybalyi Nándor.

A felhasznált üzemanyag összetételének elemzésén túl a költséghatékonyság tovább javítható az optimális abroncsnyomás folyamatos fenntartásával. Lenkó Gergő, a CNW Rendszerintegrációs Zrt. vezető tanácsadója előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy az abroncsnyomás valós idejű ellenőrzésével akár kettő-öt százalékkal csökkenthető a járművek üzemanyag-fogyasztása. Ideális nyomásérték esetén ráadásul az amortizációs költségek is alacsonyabbak lesznek, mivel az optimális guminyomás nemcsak az abroncsok élettartamát növeli, de a járművek féktávolságát s ezzel a fékpofák kopását is csökkenti. Az abroncsnyomás ellenőrzése emellett a közlekedés biztonságának fokozásához is hozzájárul: javul a gépjármű úttartása, illetve csökken a defektek előfordulási esélye. Mivel a járművek váratlan leállásának oka harminc százalékban a nem megfelelő abroncsnyomásra vezethető vissza a WebEye Magyarország adatai szerint, az ilyen jellegű meghibásodások kivédésével megelőzhető a fuvarfeladatok késedelmes teljesítésének harmada és az ebből fakadó anyagi kár is.

Az optimális abroncsnyomás fenntartása érdekében a CNW Rendszerintegrációs Zrt. és a WebEye Magyarország egy olyan új megoldást fejlesztett ki, amely folyamatosan monitorozza a guminyomást, az értékek veszélyes szintű változása esetén pedig azonnal riasztást küld. A szolgáltatás a WebEye nyomkövető rendszerébe integráltan működik, így nemcsak a járművezető, hanem a fuvarszervező is valós idejű információkkal rendelkezhet a tehergépkocsi és az abroncsok helyzetéről, állapotáról. Az új megoldás további előnye, hogy az abroncsnyomáson túl a gumik hőmérsékletét is folyamatosan ellenőrzi, megelőzve ezzel a kerekek túlhevüléséből fakadó defektek bekövetkezését. „Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer használatával számításaink szerint akár három százalékkal csökkenthető a tehergépkocsik fogyasztása, és akár húsz százalékkal növelhető az abroncs élettartama. Mindennek eredményeként járművenként átlagosan évi 560 ezer forintot takaríthatnak meg a fuvarozók - hangsúlyozta előadásában Lenkó Gergő.

Az adatok tárolására és továbbítására szolgáló, ID chip technológiával készült érzékelőket a szakember elmondása szerint a felniken helyezik el, ezzel biztonságosabbá és pontosabbá téve a nyomásmérést. Egy esetleges kerékcsere alkalmával elegendő a jármű fedélzetén elhelyezett készülékben lévő chipek cseréje, a készülék nem igényel programozást ilyen esetben, amivel a fuvarozók időt és energiát spórolhatnak meg.