Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
BudaPest 20090212
Budapest nem az egész Magyarország, s Magyarország nem csupán Budapest! E nem túl eredeti megállapítást egy hetes buszon, a már a nullához közelítő, de még háborgó nemzeti önérzetem megnyugtatására fogalmaztam meg magamnak. Kis megszorítással bátran állítom, aligha lehet az embernek lehangolóbb „élménye", mint borús időben „végighajtani" valamelyik hetes busszal a Thököly úton! 

Ha mégis, akkor az ugyanez a kaland egy napos februári délelőttön, amikor látvány még élesebb, még bántóbb. Az utas a buszon belül és kívül az e várost általában jellemző lealacsonyító kosz és mocsok, nemtörődömség, elhanyagoltság, igénytelenség, gazdátlanság, egyszóval a dilettáns városvezetés és várospolitika következményeinek olyan tömény manifesztációjával találkozik, amely már lélekromboló.

A BKV járművein pl. „normális", hogy az ajtókat működtető szerkezetek borítóelemei a szerelők kenőcsös-olajos kéznyomait viselik. Nem volt kivétel ez alól az én „piroshetesem" sem, amely a szétesés veszélyét felidézően zötykölődött-zörgött a leírhatatlanul rossz állapotban lévő évtizedek óta elhanyagolt bazaltkocka-burkolatú úton. Ezt egyrészt az itt-ott sáros-szemetes favermekkel tarkított mocskos-poros járda, másrészt pedig a gányolt betonelemekbe ültetett, használaton kívüli villamos-sínek, és az ottfelejtett, gyomtól szegélyezett, a felfröcskölt sárral, porral borított egykori megállók járdaszigetei határolják.

A busz koszos ablakán védekező fásultsággal kibámulva azon tűnődtem, hogy a névlegesen az európai civilizáció rádiuszán belüli (fő)városhoz méltatlan vizuális-, esztétikai- és higiéniai katasztrófaállapoton változtatni rest/képtelen városvezetőknek egyáltalán eszébe jut-e, hogy ez az autókrossz-pályákat megszégyenítő útfelület mennyi kárt tesz az egyébként is a tönk szélére hanyagolt BKV autóbuszainak futóművében, kocsiszekrényében? A személyautókról már ne is szólva!
Jaa, és ez csak egy csepp a tengerből...!