Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Anno
Anno
Mi történt anno április 21-én?
Ezen a napon hunyt el Munkácson 1912-ben Siegmeth Károly gépészmérnök, MÁV igazgató, barlangkutató, turistaíró. Siegmeth 1845. szeptember 11-én született Znaimban (Morvaország). A Magyarországi Kárpát Egyesület Keleti Kárpátok Osztályának megalapítója.

Nevéhez fűződik, hogy az egyesület az aggteleki Baradla-barlangot kezelésébe vette, újra felmérette, a Vörös-tó mellett mesterséges bejáratot építtetett ki, s az aggteleki barlangbejárat előtt felépült mai államterületünk első turistaháza, vagyis megtörtént a barlang idegenforgalmi fejlesztése, látogatásainak rendezése. Siegmeth a Magyar Karszt- és Barlangkutató Társulat elődjének, a Magyarhoni Földtani Társulat 1910-ben megalakult Barlangkutató Bizottságának haláláig elnöke, és az 1914-ben megjelent első magyatr barlangbibliográfia társszerzője volt.

Mezőkovácsházán ezen a napon született 1859-ben Sármezey Endre vasútépítő mérnök. Nevéhez fűződik a motoros vasúti közlekedés hazai bevezetése. Előbb gőz-motorkocsikkal kísérletezett, majd 1904-ben benzin-elektromos motorkocsik alkalmazására tért át, amely a dízel-elektromos vasúti vontatás előfutára volt. Vasútvonalak tervezésével és építésével is foglalkozott, és jelentős szerepe volt a vasbetonépítés meghonosításában is. 1939-ben hunyt el.