Anno
Mi történt anno április 29-én?
Ezen a napon indult meg Szegeden 1979-ben a villamosüzemű tömegközlekedésében fontos szerepet játszó trolibuszok, melyeket a Szegedi Közlekedési Társaság üzemeltet. Az azt megelőző időkben az 'olcsó' üzemanyagárnak, és a buszok "pályafüggetlenségének" köszönhetően a robbanómotoros tömegközlekedési eszközöket preferálták, s elkezdték a villamos vonalak felszámolását is.
Azonban a hetvenes években bekövetkező olajárrobbanás, és a környezetvédelem egyre fontosabbá válása ismét a villamosüzemű járműveket helyezte előtérbe. Nagyszabású felújítási munkálatok kezdődtek, és a meglévő villamosvonalak mellé új trolivonalak is kerültek.
Nagyrészt szovjet gyártmányú ZIU és magyar Ikarus trolik látták el el feladatukat Szegeden, mára azonban ezek elavultak, és kivétel nélkül átadták helyüket a nagyrészt használtan vásárolt, de korszerűbb ©koda, illetve az SzKT által trolibusszá átalakított Mercedes és Volvo troliknak.
Jelenleg négy vonal üzemel, de az elkövetkező években a trolibusz-hálózat jelentősen bővül majd, amire 1985 óta nem volt példa (hiszen a 8-as Körtöltés utcai végállomásához nem volt szükség új felsővezeték megépítésére). A biztosra vehető hálózatbővülés a 8-as troli meghosszabbítása a klinikákig, és a 10-es autóbusz kiváltása trolibusszal módosított, a belvárosi részeken a 8-aséval megegyező útvonalon. Tervek vannak továbbá egy "új" 6-os viszonylatra, ami Újrókus városrészt tárná fel, azonban ez ellen az ott lakók ellenérzéseket táplálnak, és a környék nyugalmát féltik. Így a megvalósulása kérdéses. Komoly tervek voltak továbbá az újszegedi trolibusz-felsővezeték továbbépítésére az Újszegedi víztoronyig, illetve szóba került egy, a Ligetet megkerülő körjárat is, ez azonban a magas költségek miatt egyelőre nem tűnik a közeljövőben megvalósíthatónak.