Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Anno
Anno
Mi történt anno április 29-én?
Ezen a napon indult meg Szegeden 1979-ben a villamosüzemű tömegközlekedésében fontos szerepet játszó trolibuszok, melyeket a Szegedi Közlekedési Társaság üzemeltet. Az azt megelőző időkben az 'olcsó' üzemanyagárnak, és a buszok "pályafüggetlenségének" köszönhetően a robbanómotoros tömegközlekedési eszközöket preferálták, s elkezdték a villamos vonalak felszámolását is.

Azonban a hetvenes években bekövetkező olajárrobbanás, és a környezetvédelem egyre fontosabbá válása ismét a villamosüzemű járműveket helyezte előtérbe. Nagyszabású felújítási munkálatok kezdődtek, és a meglévő villamosvonalak mellé új trolivonalak is kerültek.

Nagyrészt szovjet gyártmányú ZIU és magyar Ikarus trolik látták el el feladatukat Szegeden, mára azonban ezek elavultak, és kivétel nélkül átadták helyüket a nagyrészt használtan vásárolt, de korszerűbb ©koda, illetve az SzKT által trolibusszá átalakított Mercedes és Volvo troliknak.

Jelenleg négy vonal üzemel, de az elkövetkező években a trolibusz-hálózat jelentősen bővül majd, amire 1985 óta nem volt példa (hiszen a 8-as Körtöltés utcai végállomásához nem volt szükség új felsővezeték megépítésére). A biztosra vehető hálózatbővülés a 8-as troli meghosszabbítása a klinikákig, és a 10-es autóbusz kiváltása trolibusszal módosított, a belvárosi részeken a 8-aséval megegyező útvonalon. Tervek vannak továbbá egy "új" 6-os viszonylatra, ami Újrókus városrészt tárná fel, azonban ez ellen az ott lakók ellenérzéseket táplálnak, és a környék nyugalmát féltik. Így a megvalósulása kérdéses. Komoly tervek voltak továbbá az újszegedi trolibusz-felsővezeték továbbépítésére az Újszegedi víztoronyig, illetve szóba került egy, a Ligetet megkerülő körjárat is, ez azonban a magas költségek miatt egyelőre nem tűnik a közeljövőben megvalósíthatónak.