Anno


Az első világháború után Magyarországnak már nem volt tengerpartja, viszont az olcsó és biztonságos áruszállítás érdekében olyan hajókra volt szükség, amelyek a Dunán és a tengeren is biztonságosan közlekednek és így az átrakodás szükségtelenné válhat. Ezek voltak az úgynevezett Duna-tengerjárók, amelyeknek tervezésében Balogh Bélának is jelentős szerepe volt. Ezeken kívül számos áruszállító motoros hajót és dízel-elektromos, lapátkerekes vontatót tervezett. Az ő és kollégája, Scharbert Gyula nevéhez fűződik a hazai úszódaru-gyártás bevezetése; ez a Ganz-gyár külföldön is keresett terméke lett.
1949-ben indult meg a Budapesti Műszaki Egyetemen a hajómérnök-képzés, ennek keretében Balogh először meghívott előadóként, majd 1953-tól egyetemi tanárként oktatott. Vikár Tamással közösen írt, Hajók elmélete című könyve 1955-ben jelent meg. Budapesten hunyt el 1971. február 12-én.