Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
Beköszönt a tél: téligumi
Az egyre gyakoribb időjárási szélsőségeknek köszönhetően Olaszországban és nálunk is leesett már az első hó. Az éjszakai hideg hatására, az utak akár fagypont környékére hűlhetnek. Ilyenkor már érdemes lecserélni autóink abroncsait a télre alkalmas változatokra.

A médiában oly sokszor hallani a figyelmeztetést, hogy hét Celsius fok alatt már nem tanácsos nyári gumival közlekedni, érdemes egy kis pénzt rááldozni a biztonságunkra. A téli gumiabroncs ugyanis sokkal jobban tapad a hideg útfelületre, mint a nyári, vagy éppen a köztes variáció, a két évszakos. Ezen felül nem csak a tapadás, hanem a hóban való könnyedebb közlekedés érdekében is megfontolandó a gumicsere.

A téli gumiabroncs tehát sokkal lágyabb keverékű alkotórészekből készül, ezért hidegben is jobban tapad. Tavasszal éppen ezért érdemes ismét váltani, hiszen nagyon gyorsan kopik az abroncs a melegebb időszakban, ráadásul meg is éghet a felülete, azután pedig a következő télen sem fog tapadni. Természetesen a mintázat is teljesen más, éppen a hóban való közlekedés megkönnyítése érdekében. Sajnos jégen csak a szöges gumi adhat megfelelő stabilitást, azt pedig közúton nem engedélyezett használni. Hogy melyik abroncsot érdemes megvenni, azt a tisztelt olvasóra bízzuk, az internetes fórumokon ugyanis rengeteg tapasztalatot lehet olvasni, ráadásul mindenki másik márkára esküszik.

Gumivásárláskor érdemes az autónkra megfelelő méretű abroncsot beszerezni, hiszen a szélesebb gumi ugyan szebb látvány, ám téli, főként havas utakra a keskenyebb abroncs sokkal alkalmasabb. Az akciókat is érdemes nézni, hiszen olykor fél áron is meg lehet kapni a kiszemelt téli gumit. Ez azért lehetséges, mert Németországban a háromévesnél idősebb abroncsokat már nem szabad értékesíteni, így a magyar kereskedő olcsón hozzá tud jutni elfekvő készletekhez. Nem kell megijedni, ezeknek a gumiknak semmi bajuk nincs. A legtöbb gyártó ugyanis hat éven át is biztonságosan tárolható gumikat készít, és ezt a kezelési utasításban rögzíti is. Az abroncs évjáratát az oldalfalon van feltüntetve év-hónap jelöléssel. A gumiforgalmazók honlapjain általában találunk olyan leírásokat, képeket, amelyek elmagyarázzák az abroncs oldalán található jelöléseket. Természetesen hat évesnél idősebb abroncsot már nem érdemes venni, hiszen azért a gumi is öregszik, kiszárad, ráadásul a használt állapotú abroncs meg is repedezhet ennyi idő alatt.

A választásnál tehát jól nézzünk körül, hiszen ugyanazon méretű és márkájú abroncsok között akár tízezer forint különbséget is észrevehetünk. Akinek van tárolásra alkalmas helye, annak téli használatra érdemes acél felnit vásárolni, és arra tetetni fel a garnitúrát, hiszen jó állapotú felniket már 2000 forinttól lehet kapni, ráadásul jobban bírják a sózott utakat és mivel négy kerekünk van, így az ötezer forintos átszerelés egy év alatt megtérül (tavasszal a nyári szett felrakása újabb ötezer forintba kerülne). Természetesen ez nem mentesít a centrírozás alól, amit csak a gumis tud elvégezni, de merőben olcsóbbá teszi a műveletet.

A fórumon bármilyen, a témával vagy az autóval kapcsolatos kérdésben szívesen segítünk a tisztelt olvasónak, várjuk észrevételeiket és tanácsaikat egyaránt.