Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
Beköszönt a tél: az autó 2.rész
A hideg reggelek gyanútlanul is megkeseríthetik az autótulajdonosok napjait. Sajnos az eddig leírtakon kívül is lehetnek problémák a járművel, ráadásul olyanok, amikre abszolút nem is számítanánk.

A nagyobb hidegek az autó zárszerkezeteit is befagyaszthatják, ezért érdemes otthon egy doboz zár-jégoldót tartanunk, mielőtt a nagy erőlködésbe beletörnénk az ajtóba a kulcsot. Ugyanez vonatkozik a legszükségesebb eszközre, a jégkaparóra. A szabadban parkoló autókba érdemes elhelyezni egy erősebb sörtéjű kefét is, nagy hóesésben még jól jöhet.

Sokan nem tudják, de téli időben is lehet klímázni, sőt, a hetenkénti járatás miatt ajánlott is. Senki ne értse félre, nem a hideg befúvatásáról van szó. A klímaberendezés ugyanis szárítja a levegőt, így a jól bepárásodott autó ablakairól akár háromszor gyorsabban is lefújathatjuk a párát. Ha valaki fázós, és nincs álló-, vagy ülésfűtés a járműben, annak az autósboltokban nem is túl drágán kapható szivargyújtóról működtethető, fűtött üléshuzatot ajánljuk. Éppen a napokban teszteltünk egyet, bátran merjük ajánlani a fázósabb sofőröknek, vagy utasoknak.

A tél sajnos a dízelüzemű autók tulajdonosainak keserítheti meg legjobban az életét. Ugyanis a nagy hidegben azt tapasztalhatjuk, hogy az autó nem nagyon akar indulni. Ez több ok miatt is lehetséges. Az egyik az lehet, hogy az akkumulátorunk már öreg, és hidegben nem képes leadni a megfelelő teljesítményt. Az akkumulátorok már szinte karbantartásmentesek, így a feltöltésen kívül más dolgunk nincs vele. A még karbantartást igénylő akkumulátorok savszintjét minden tél előtt érdemes leellenőrizni, és CSAK ioncserélt vízzel szabad utántölteni! A savazást bízzuk inkább szakértőre.

A másik hidegindítási probléma a dízel autóknál az izzító gyertyák miatt lehetséges. Ilyenkor az indítómotor megfelelő fordulatszámon teker, de az autó nem indul. Ilyenkor szerelővel cseréltessük ki a meghibásodott gyertyát. A tapasztalataink szerint általában egyszerre több is meg szokott hibásodni, ezért érdemes mindet kicseréltetni, hiszen Murphy törvénye szerint pár héten belül a nem cserélt gyertyák is meg fognak hibásodni.

A harmadik ok a gázolaj fagyása lehet. Az üzemanyagban ugyanis, ha akarjuk, ha nem, víz van. Nem a sumák kutasokra kell jelen esetben gondolni, hanem arra, hogy az üzemanyag kutaknál a tartályban mindig van levegő, amiből a hőmérsékletváltozás hatására kicsapódik a pára. Így aki a tartály leürülési ideje közelében tankol, az vizet is kap bőséggel. Ennek köszönhetően a rendszerben jégdugó alakulhat ki, és az üzemanyag nem lesz képes áramolni. Sajnos ezen általában csak egy meleg helyre való beállás segíthet, hiszen a hiba helyét nem igen lehet behatárolni. Azt szoktuk javasolni, hogy aki teheti, tél előtt cseréljen üzemanyagszűrőt, mert a legtöbb víz abban gyülemlik össze.

Végezetül említést kell tennünk a kötelező felszerelésekről is. Külföldre való utazáskor meg kell nézni az adott ország feltételeit is. Ausztriába például téli gumiabroncs és hólánc nélkül már a határon nem engednek át. Mindent ellenőrizzünk, mielőtt útnak indulunk, sőt, nézzük meg az időjárás jelentést és az útinformációt is, mert könnyen belefuthatunk a szélsőséges időjárás miatti fennakadásokba.