Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
Roncsok húzzák ki a gazdaságot a gödörből?
Az elmúlt hetekben Sarkozy francia elnök ötletének parafrázisai járták be a világsajtót: tinédzser avagy öregebb autóink újra cserélésével leheljünk életet az autóhitel piacba, ezzel is újraindítva a gazdaság köhécselő motorját. De kinek jó ez? Az autó kereskedőknek biztos, és az autógyáraknak, valamint beszállítóiknak is jól jön. Kétségtelen, nagy létszámú munkaerő érintett.

A légszennyezés csökkentésének hangsúlyozása légből kapottnak lehetne mondható, hiszen hiába javul a motorok hatásfoka, ha teljesítményük nő, a kasznik súlya egyre nagyobb, (a kubatúráról nem is beszélve), tehát a fogyasztás nem csökken, a káros anyag kibocsátás is alig. Autóit a fejlett világ anélkül cserélgette eddig, hogy „elhasználta" volna azokat. Sem a futásteljesítmény, sem az alkatrészek kopása nem indokolta a korai zúzást. A korrózió már inkább, ott jelentős anyagtechnológiai fejlesztéseknek van még mindig tere.
Vajon ki nyer a tovább üzemelő autókkal? A fogyasztó biztos, nem kell fizetnie az újabb hiteltörlesztő részleteket. A szervizek, az alkatrészek előállítói szintén, mert az tagadhatatlan, hogy több a macera tucatnyi év után. A hulladék lerakó helyek is lassabban telnek, mert az autó ugyan közel 90 százalékban újrahasznosítható, de más a lehetőség és megint más a megvalósulás. Bármilyen meglepő nyernek a bankok is, több pénz marad egyéb, „társadalmilag hasznos" hitelezésre. Ezzel, és a megtakarított pénzzel az élet más területein lendül be a fogyasztás, olyan helyeken, ahol a pénz forgási sebessége gyorsabb.
Segítene újragondolni a „használd-és-dobd-el!" magatartást is. Nem feltétlen a lifelong tárgyak kultiválását propagálom, de az eddigi pörgés is egészségtelen (volt).
Kíváncsi vagyok, hányan értenek velem egyet, vagy mivel tudjá(to)k cáfolni a leírtakat.
Tóth István