Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Pénzügyeink
Pénzügyeink
Underperformers a profit kulcsa?
Nagy mértékben vonzzák a konkurencia figyelmét az úgynevezett „Underperformers“-ek, azaz a Citigroup által a múlt hét folyamán megjelölt társaságok, amelyek ezzel az úgynevezett „ellenséges átvétellel“ szembesülnek. A célvállalatok általában olyan társaságok, amelyeket alulértékeltek a profitabilitás és a pillanatnyi akciók értéke szempontjából - írja a profitline.hu.

„Tipikus példa a brit cukrászati óriás, a Cadbury, amely a múlt hetekben szembesült az amerikai Kraft Foods társaság átvételi szándékával 16,7 mld. USD összegben," jegyzi meg Josef Stoulil mérnök, a CAPITAL PARTNERS analitikusa és hozzáfűzi: „Ez a tény a Cadbury akcióit tiszteletre méltó 38 százalékkal emelte meg. Egyúttal szó volt a legnagyobb nem kikért, amerikai társaság által tett kínálatról, a Microsoft próbálkozásáról is, mégpedig a konkurens Yahoo Inc. megvásárlásával kapcsolatban 47,5 milliárd dollárért." Ennek a kínálatnak a nyilvánosságra hozása előtt a Cadbury cég akcióinak értékei mindössze öt százalékkal erősödtek meg, amely nagyjából 50 százalékkal kevesebb az S&P 500 benchmark indexnél, amely pedig 13  százalék YTD -vel erősödött meg.

A fúziók és az átvételek körüli spekulációk általában mindig áldást jelentenek az árakra, és nem mindig csak az egyik (a kínáló), vagy másik (a kínálattal szembesülő) társaság aktivitásáról van szó. A játszmában szerepet játszhat harmadik fél is, melyet gyakran White Knight-nak, azaz fehér lovasnak neveznek. Ez belelép a megkezdett egyezségbe és az egészet befejezi. „A Cadbury esetében fehér lovasként jelzik a konkurens Hershey céget" - mondja Stoulil. Hozzátette: mindössze a kínálat 68  százaléka - akár akció vagy cash formájában - sikeresen befejezett, ezért az ilyen szituációkban a legfontosabb a megfelelő időzítés. Például a Microsoft kínálata után a Yahoo cég akcióinak értéke 2008 februárjáig 48  százalékkal nőtt, ez körülbelül 28 dollár akcióként. A kínálat visszavonása után az év végére visszaestek 12 dollár szintjére, amelyen 2003-ban voltak.

„A statisztika szerint a gazdasági válsággal párhuzamosan, az ellenséges átvételi kínálatok száma rohamosan csökken" mondja Josef Stoulil mérnök, a CAPITAL PARTNERS analitikusa és hozzáteszi: „Az elmúlt 7 hónap alatt 21 ilyen kínálatot nyújtottak be 50 mil. USD összértékben világszerte, miközben 2005 és 2008 között ez a szám elérte a 247-et."

A Citigroup tanulmánya szerint azok a cégek, amelyek az ellenséges átvételi kínálatok célpontját alkották, átlagosan egy évvel a tulajdonképpeni kínálat előtt, körülbelül 10,5 százalékkal álltak rosszabbul a tágabb piaccal tett összehasonlításban. „Ezek a számok azonban mindig logikusan megfordultak a kínálat pillanatában, pl. amikor a múlt évben a céltársaságok 60 napos performációja, a kínálat nyilvánosságra hozatala után 12,5  százalékkal lett jobb a szélesebb piacénál," állítja a mérnök analitikus.

Pontosan ezekben a napokban, amikor a piaci résztvevők legnagyobb része meg van győződve a gazdasági válság fő velejének elmúlásáról, várható, hogy az ellenséges átvételi kínálatok száma nőni fog. Azok a társaságok, amelyek a válsággal gyorsabban dűlőre jutottak és a válság által nem voltak oly erősen sújtva, hamarosan az expanzió lehetőségét fogják keresni. Ezzel szemben az erősen sújtott cégeknek racionális tendenciájuk lesz, hogy olyan vevőket keressenek, akik megoldják a válság utáni nyomasztó szituációjukat.