Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A Chevrolet esete a közüzemekkel
A Chevrolet bejelentette, hogy együttműködésre lép kaliforniai közüzemekkel a villanyautók használatának és infrastruktúrájának tanulmányozására.


A Chevrolet a Los Angeles-i Autó Szalon alkalmával jelentette be, hogy kiterjesztett hatótávolságú Volt villanyautója a jövő év vége felé lesz kapható Kaliforniában, az Egyesült Államok legnagyobb újautó-piacán. Az Egyesült Államok tovvábbi régiói hamarosan következnek.

A Chevrolet partneri viszonyra lépett három kaliforniai közüzemmel és az Elektromos Energetikai Kutatóintézettel (Electric Power Research Institute - EPRI), hogy tartós, életszerű demonstráció és tesztelés során mutassák be az ügyfeleknek a villanyautókat és a közlekedés fejlett villamosítását, illetve közösen oldják meg a járművek feltöltését, kikövezve ezzel az utat a kereskedelmi hasznosítás előtt.

Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma alá tartozó Közlekedésvillamosítási Kezdeményezés által az Amerikai Visszanyerési és Újra-befektetési Törvény értelmében rendelkezésre bocsátott 30 millió dollárból gazdálkodó program vezetője a General Motors.

"Természetesnek tartom, hogy Kalifornia a Volt első számú piaca. Nemcsak azért, mert itt adják el a legtöbb autót, hanem azért is, mert a kaliforniaiak arról ismertek, hogy elsőként alkalmazzák az úttörő technikákat," - mondta Brent Dewar, a GM Chevrolet márkáért felelős alelnöke.

A Volt sorozatgyártásának kezdetét 2010 végére tervezik, az árakat azonban még nem hozták nyilvánosságra. Azok a régiók - köztük Kalifornia - ahol az autó elsőként kapható lesz, lényeges szerepet játszanak annak megítélésében, hogy mennyire kész a piac a villanyautók fogadására.

A GM együttműködik Észak-Amerika kulcsfontosságú közüzemeivel, hogy minden területen idejében előkészítse a kiskereskedelmi forgalmazást. A Volt európai értékesítését 2011 végétől kezdi majd a Chevrolet.

A kutatási és demonstrációs program keretében a Chevrolet több mint száz darab Volt autót ad át a résztvevőknek, hogy két évig használják őket flottájukban. A Chevrolet az OnStar telematikai rendszer segítségével is gyűjti a járművek üzemi adatait és a használók visszajelzéseit, amelyeket aztán felhasznál a járművek tökéletesítésére, további fejlesztésére.

Mivel a Volt bárhol egyszerűen feltölthető, a program kiterjed több mint ötszáz töltőállomás létesítésére lakóhelyeken, munkahelyeken és közterületeken. A kísérleti töltőállomásokon kipróbálják a járművek töltési folyamatát, és visszajelzéseket kapnak az ügyfelektől.

Wayne Brannon, a Chevrolet európai elnöke szerint: "Nagyon örülünk a mai bejelentésnek. Kaliforniai működésünk és partnereink útján nyert információk és tapasztalatok nagyon hasznosak lesznek számunkra abban, hogy kidolgozzuk a Chevrolet Volt európai bemutatásának és értékesítésének tervét."

A Chevrolet Volt egy jövőbemutató villanyautó. Akár 60 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, anélkül, hogy benzint fogyasztana, vagy kipufogógázt bocsátana ki. Amikor lemerül a lítiumion-akkumulátor, simán beindul a motor-generátor egység, hogy bő ötszáz kilométerre növelje a hatótávot. Tankolni vagy akkumulátort tölteni csak ezután kell. Ám a Volt többet jelent, mint egy korszerű elektromos hajtási rendszert: magasabb szintre emeli a személyreszabottság, a visszajelzés és az interaktivitás lehetőségeit.

A digitális műszeregységbe foglalt „hatékonyságmérő" például valósidejű tájékoztatást ad a hajtómű működéséről. A fűtő-hűtő rendszernek háromféle hatékonyságú üzemmódja van, ha pedig megnyomjuk a „zöld levél" gombot, tájékoztatást kapunk a jármű energiafelhasználásáról illetve töltéséről.

Az autós a kocsiból, vagy távvezérléssel megszabhatja, hogy milyen menetrend szerint menjen végbe a töltés, kihasználva a kedvező napszakot vagy áramtarifát. Maga a Volt hallható és látható figyelmeztetést ad a be- és kikapcsolásról, illetve a töltés aktiválásáról.

Az autószalont megelőzően Los Angelesben minden a Volt körül forgott. Kedden a floridai David Thomas első ügyfélként vezethetett egy sorozatgyártás előtti Voltot, miután megnyert egy országos vetélkedőt, amelyben el kellett nevezni a Volt egyik kékeszöld színárnyalatát - a név a Viridian Joule lett.