Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Száz éves a magyar repülés
Száz éves a magyar repüléstörténet. 1910-ben, január 10-én szállt fel elsőként egy magyar mérnök által tervezett, magyar irányítású repülőgép. Erre az alkalomra emlékezett a Repüléstörténeti Társaság a száz évvel ezelőtti esemény helyszínén, a budapesti Rákosmezőn - tudósított az ECHO tv.

Magyar pilóta, a saját tervei alapján tervezett és készített repülőgéppel száz évvel ezelőtt szállt fel először. Erre emlékezett a Repüléstörténeti Társaság pontosan azon a helyen, ahonnan az első gép egy évszázada útnak indult.

„Azért ezt a dátumot tekintjük kezdetnek, mert Adorján Jánosnak ezen a napon száz éve volt az a repülése, ami magyar pilóta általa tervezett, és általa épített repülőgéppel való felemelkedése volt. Azt megelőzően egy-két magyar már repült, de azok általában Franciaországból hozták a repülőgépeket" - emlékeztetett Hegedűs Dezső, Magyar Repülőszövetség volt főtitkára.

A Szitakötő nevű géppel 92 métert lehetett repülni, ami az akkori technikai eredményeket nézve hatalmas dolognak számított. Azóta sok fejlődés történt. A szakág azonban állami támogatásra már egy ideje nem számíthat.

Az első magyar készítésű repülő pontos mása jelenleg a Közlekedési Múzeumban van, de a tervek szerint átszállítják majd a Petőfi Csarnokba.