Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Csere-bere koptatom, biztonság az utakon?
Nem mindig a biztonság az első a magyar autósok számára. Több mint háromnegyedük ugyan az évszaknak megfelelő gumiabroncsot használ, 39 százalék viszont csak akkor vásárol új gumikat, ha az már elkerülhetetlen - többek között ez derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a gumiabroncs márkaismereti, vásárlási és használati szokásokat vizsgálta.

A januári adatfelvételkor a magyar autóvezetők több mint háromnegyede az évszaknak megfelelően téli gumival közlekedett - derült ki a felméréssorozatból, melyben a magyar autósok gumiabroncs-használati szokásait vizsgálta. Azok, akik többet vezetnek, nagyobb figyelmet fordítanak a megfelelő abroncs használatára: a havonta több mint 2000 kilométert autózok 87 százaléka, míg az 500 kilométernél kevesebbet vezetőknek csupán 68 százaléka szerelte fel téli gumival autóját. A kutatás arra is fényt derített, hogy a nők és a fővárosiak kevésbé gondosak.

A harmadik alkalommal lefolytatott kutatás szerint a gumijukat lecserélő autósok többsége a szakemberek által ajánlottak szerint, azaz az időjárás függvényében szereli át az abroncsokat, néhányan ugyanakkor a naptári hónap alapján, vagy az első havazáskor. A legtöbben a cseréhez hivatalos gumis műhelyt keresnek fel. „A specializált szervizek népszerűsége nem meglepő, hiszen itt az autótulajdonosok hozzáértő segítséget kapnak, ami kiterjed az abroncsválasztásra és a szerelésre is. Emellett olyan kiegészítő szolgáltatást is igénybe vehetnek, mint például a cseregumik tárolása" - emelte ki a tanulmány egyik előfizetője, Nagy Tibor, az Automax tulajdonos-ügyvezetője. Ennek ellenére még mindig sokan, a megkérdezettek közel egynegyede otthon szereli át a gumikat, amiben elsősorban a spórolás játszhat szerepet.

Számít a márka

A kutatás eredményei szerint a gumiválasztás során az ár a legfontosabb szempont, a második helyre a márka került. „Az autóvezetők 36 százalékának számít, hogy ki a gyártó, 29 százalék jellemzően mindig ugyanazt a márkát vásárolja - emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. - Éppen ezért a részletes tanulmányban azt is vizsgáltuk, hogy melyek a legnépszerűbb gyártók, illetve milyen tulajdonságokat társítanak az autóvezetők az egyes márkákhoz."

A gumiabroncs-vásárlók 39 százaléka csak akkor vásárol új szett gumikat, amikor az már elkerülhetetlen, 53 százaléka ugyanakkor bevallása szerint a gyártó ajánlásának és a gumi állapotának megfelelő időközönként cserél. Nem meglepő, hogy az autósok közel 90 százaléka választás előtt alaposan tájékozódik az árakról és elérhetőségekről. Az internetező autósok a világhálót is aktívan használják erre a célra: 46 százalékuk gyűjt információt a neten, további 16 százalék pedig vásárolt is már gumiabroncsokat online.

A kutatássorozat hátteréről:

A felmérést a KutatóCentrum 2010 januárjában harmadik alkalommal végezte el. Az adatfelvétel során 1219 autóvezetőt kérdeztek meg online. A minta a főbb mutatók - nem, kor, iskolai végzettség, Budapest-vidék arány - szerint reprezentatív a 18-69 éves magyarországi internetezőkre.