A kínai autógyártók szövetsége (CAAM) pénteki tájékoztatója szerint a kormány, fogyasztást ösztönző rendeletei megtették hatásukat, s ez nagymértékben megmutatkozik a gépjárművek eladása terén is. Módosítottak a gépjárművek forgalmi adójának mértékén; tavaly 10 százalékról 5 százalékra csökkent, az idén pedig 7,5 százalékra emelkedett, ám a vásárlási kedv mindezek ellenére mit sem változott.
Csak márciusban 1,7 millió autót adtak el, ami 55,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Az első három hónapban már 4,6 millió eladott autóval büszkélkedhetnek, amely az előző év első negyedévéhez képest bődületesen nagy, 72 százalékos növekedést mutat.
Az értékesített személyautók száma csak márciusban 1,27 millió darab volt, ez a tavalyi év adott időszakához képest majdnem 63,5 százalékos növekedést jelent.
A kínai vezetők között egyre több a fiatal, az átlag 26 és 50 év között van. A közlekedési hatóság adatai szerint 205 millió embernek van jogosítványa az országban. Ezt a számot látva nem meglepő, hogy az autóipar 2010 első negyedévében már 4,55 millió darab Kínában gyártott gépkocsival büszkélkedhet. A tömeggyártás azért meglehetős minőségcsökkenéssel párosul; az ADAC töréstesztjei szerint már az 50 km/h -val történő félátfedéses ütközések is a bábuk igen nagymértékű károsodásával járt, sokat kell tehát még fejlődniük „távolkeleti barátainknak" a biztonságtechnika terén.
Itthon az NKH adatai szerint az elmúlt három hónapban kb. 12200 gépjárművet helyeztek forgalomba. Ez megközelítőleg 50 százalékos visszaesést jelent a tavalyi évhez képest. Sajnos ez a helyzet egyelőre nem mutat javuló tendenciát, hiszen a 2009-es eladások száma 61 ezer darab volt, amely igazi mélypontot jelentett a hazai gépjárműimportnak, és a kereskedőkegyelőre csak reménykedhetnek, hogy idén legalább a tavalyi szintet képesek lesznek tartani...