Közlekedés
Új utakon
Idén is folytatni szeretnék az utak fejlesztését Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A tavalyi évben 2,1 milliárd forintos költségvetésből gazdálkodhattak az út építtetők, ám most sem lesz ez másként. A 2010-re a teljes egészében uniós alapból lehívott 4,3 milliárd forintos összegből tehát még fennmaradó 2,2 milliárdot a mellékutak korszerűsítésére vehetjük igénybe - kalkulálja az automenedzser.hu.
Tavaly kilenc utat újítottak fel, idén is majdnem ugyanennyivel számolnak. A korszerűsítésbe a következő utak tartoznak bele többek között: a Nyíregyháza-Nyírbátor közti út egy szakaszát újítják fel az M3-as autópálya nagykállói csomópontjáig (272 millió forint), Nyíregyháza-Hajdúnánás közti 17km-es útszakaszt (700 millió forint), Nyíregyháza-Dombrád közti 15,3 km-es szakaszt, mely már a nyár végére elkészülhet (610 millió forint)és az M3-as autópályához, valamint a megyeszékhelyhez való csatlakozását segíti az Észak-Szabolcsi településeknek, valamint Sóstóhegy és Sóstógyógyfürdő lakosainak teremt megfelelő megközelíthetőséget. A nyíregyházi nagykörút bizonyos részét is felújítják, így a beruházás javítja a tranzitforgalmi feltételeket a 38-os főút Nyíregyháza-Bodrogkeresztúr, valamint a 36-as főút Nyíregyháza-Polgár települések között.
Ezeken felül korszerűsítik még Nagykálló-Nyírbátor és Nagykálló-Biri közti szakaszt is, melynek költsége meghaladja a 683 millió forintot.
A tavalyi évben sikeresen befejezték a Nagycserkesz-Tiszaluc, Hajdúnánás-Tiszavasvári, Tiszalök-Tiszavasvári, Rakamaz-Nagycserkesz, Bálkány-Nyírmihálydi, Nyírpazony-Oros és a Baktalórántháza-Székely útvonalakat. Nagon fontos megemlítenünk a 4-es számú főút és Tuzsér közti bekötőút felújítását, mert ez az egyik alapja a záhonyi ipari-logisztikai övezet 35 milliárdos beruházásának is.
Egy kis kitérőt téve Budapestre, szerencsére a Fővárosi Önkormányzat idén is tervezi számos nagyobb fő- és mellékút felújítását, de azért egy kis üröm az örömben, hogy az eddigi jelek szerint idén nem számíthatnak állami támogatásra, így a 2008 és 2010 közti útfelújítási program keretében a tervezett 167 út helyett csak 150-et készítenek el. Mindemellett a további, nem olyan régen felújított utak állapota jelentősen romlott az elmúlt tél alatt is, valami oknál fogva az aszfalt minősége és a csatornafedelek beépítése a hazai építő cégeknek igen nagy gondot okoznak.
Már csak az a kérdés, hogy miért nem képes senki az útépítőket felelősségre vonni az új építésű, de 2 év múlva már közlekedhetetlen utak miatt?