Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Egyik kutya, másik…
Moszkvai kóbor kutyák egy kisebb csoportja megdöbbentő intelligenciáról és túlélési stratégiáról tett tanúbizonyságot. Az elmúlt 20 évben jelentősen elszaporodott jószágok a hírek szerint Moszkva külvárosaiból reggel a belvárosba, majd este visszautaznak. A metrón.

Becslések szerint 30 ezernél is többen kódorognak főváros szerte. A Financial Times egy riportja szerint egy csoportjuknak feltűnően nő az intelligenciája a fajtájukra és „életvitelükre" nehezedő nyomás hatására. Az 500 metró-lakó közül közel 20 jószág tanulta meg eddig a tömegközlekedési eszköz használatát. Elhamarkodott kijelentés lenne azt mondani, hogy mindez a szerencse és a moszkvaiak toleráns viselkedése, vagy épp érdektelensége nyomán született szóbeszéd.

Noha a kutyák intelligenciaszintjét ezeddig egy kétéves gyermekéhez hasonlították, a kutatók - köztük Andrej Pojerkov, aki 30 évvel ezelőtt kezdte vizsgálni az utazó ebeket -, meg merik kockáztatni, ennél jóval többről van szó. Azt feltételezik, hogy a kutyák szagok, a járművek hangosbemondója és saját időérzékük alapján tájékozódhatnak, mert látszólag tévedhetetlenül a számukra megfelelő helyeken szállnak fel és le. Amikor a metró megáll, a kóbor kutya besompolyog a vagonba, bevackol az egyik üres helyre, vagy épp meghúzza magát a földön, ha a hely túlzsúfolt. Pár megállóval később pedig, mint aki jól végezte dolgát, leszáll.

Érdekes például az is, hogy keresik a kevésbé tömött kocsikat, ülőhely reményében, és ha ne adj' Isten elbóbiskolnának út közben, hát leszállnak a legközelebbi állomáson, és egy ellenkező irányba tartó szerelvényen folytatják útjukat az eredeti cél felé.

Vajon nekünk mennyi időbe telne, mire hozzászoknánk a látványhoz; egy tipikus, szürke hétfő reggelen a 3-as metró tömegében egy kiöregedett bull-dog, és egy egyébként masszív keverék két oldalról közrefog és türelmesen várja, hogy a Deák térre érjünk... De elgondolkodhatnánk intelligens járőrkutyákon is, amelyek a derékra erősített, vagy szatyorban hordozott bombák keresésével múlatják idejüket. (Emlékezve a nemrégiben történt metro-támadásra)

Azt azért hozzá kell tennünk, hogy az orosz fővárosban a hontalan kutyák felé mutatott tolerancia azért magasabb fokokon hódít, ezt bizonyítja Malchik bronzszobra is, amit a brutálisan megölt jószág emlékére állítottak a Mendeleyevskaya megállóban.