Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
VW két keréken?
Régen volt már, amikor az NSU AG német motorkerékpár és autógyártó cég megkezdte működését. 1873-ban alapították Riedlingenben, először szövőgépeket, majd kerékpárokat gyártott. Az első motorkerékpárt 1901-ben, az első autót pedig 1905-ben jelentette meg. Azóta számos világrekord és technikai újítás fűződik a nevéhez, egyszer a „Világ legnagyobb motorkerékpár gyártója" címet is megkapta.

A fordulópont 1969 ben az AUDI, az Auto Union és az NSU egyesülésével jött el. Mivel nevük nagyon hosszú volt, 1985-től egyszerűen az AUDI márkanév alatt folytatták. Elég sok technikai újítás fűződik a nevükhöz. Motorkerékpárjaikban elsőként alkalmaztak hajtókarral hajtott felső vezérműtengelyt, illetve ők alkották meg az egy villaszáras (monocoque) és központi rugóstaggal működő hátsókerék felfüggesztést. Valamint egyedülálló fejlesztés volt a Mazdával folytatott Wankelmotor harcból győztesen kikerült NSU Wankel Spider, majd a későbbiekben gyártott RO80, ám éppen a motor drága kialakítása miatt anyagi válságba kerültek, majd az NSU név 1977-ben meg is szűnt.

Motorkerékpárjaikban elsőként alkalmaztak hajtókarral hajtott felső vezérműtengelyt, illetve ők alkották meg az egy villaszáras (monocoque) és központi rugóstaggal működő hátsókerék felfüggesztést. Több gyorsasági rekordot is felállítottak Amerikában.

Még nem teljesen bizonyos, de informátorok szerint a Volkswagen AG szeretné újra feltámasztani az NSU-t, írja az a5.hu. Nemrégen a gyár megszerezte a Suzuki részvények többségét, tehát nem véletlen, hogy a japán gyártmány technikáját megvizsgálva a hír még igaz is lehet. Bár a gyárnál cáfolták a híreket, később pedig azt nyilatkozták, hogy a konszern a Ducati felvásárlását tervezi (ez talán még nagyobb vérfrissítést adhat a gyárnak, hiszen az olasz cég szintén egyedi technikai vívmányairól híres, pl.: dezmodromikus vezérlés). Legutóbb pedig azt, hogy a nagy motorkerékpár rajongó hírében álló Ferdinand Piech híres tervező és a Volkswagen csoport volt irányítója szeretne egy régebbi, nagy motorkerékpár márkát feltámasztani.

Mivel a németek méltán büszkék gépjármű iparukra, ezért erre talán a legalkalmasabb az NSU márka lenne. Még egyszer hangsúlyoznám, még semmi konkrétum nincs felőle,de hát a kósza hírek előbb utóbb életre kelnek....

Szerintem nincs is igazi motorkerékpár rajongó, aki ne kedvelné a retro köntösbe bújtatott csúcstechnikát. Ez az ötlet egyébként nagyban hasonlít az egy korábbi cikkünkben már bemutatott új Pannónia felélesztéséhez. Reméljük, nemsokára újra láthatjuk a két világmárkát egymással vetekedni a megbízhatósági versenyeken és talán ez beindítja majd más gyártók fantáziáját is.
2010.04.20.