A Credo Citadell 19 majdnem 19 méter hosszú, szélessége megfelel az európai normáknak.
Az utasok négy, kétszárnyú ajtón szállhatnak fel és le. A típuson 44 ülőhelyet alakítottak ki, összesen - az állóhelyeket is figyelembe véve -, 180 utas szállítására alkalmas. Klíma van benne - ez a mai világban szinte elengedhetetlen kritérium -, a buszt pedig egy 235 kilowatt teljesítményű Cummins motor hajtja.
Párja, a Credo EN 9,5 méteres alacsonypadlós, szintén klímás, és 78 utas szállítására alkalmas. Ezt az típust egy 185 kilowattos Fiat (FTP) motorral indítják útjára.
Az új autóbuszokat először a Kisalföld Volán vállalatának ajánlják fel a következő hetekben, csak utána kerül sorra a BKV és a többi nagyváros közlekedési vállalatára.
A Volán vállalatoknál egyébként ma 800-nál több Kravtex busz üzemel, a Credo 18 különféle típusai közül.
A cég által közölt adatok szerint 2009-ben a Kravtex árbevétele 7 milliárd forint volt, 2010-ben is hasonlóra számítanak. A rendelésállománnyal kapcsolatban annyit közöltek: egyelőre nem éri el a kapacitás optimális leterhelését.
Az ügyvezető elmondása szerint; a hazai buszgyártók közül a Kravtex cégcsoport rendelkezik jelenleg a legnagyobb gyártási és technológiai kapacitással. A gyártókapacitást saját erőből, több milliárd forintos ráfordítással létesítette a vállalkozás, és ez évi 500 autóbusz előállítását jelenti/teszi lehetővé egy műszakban - közölte a metropol.hu.