Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Javítaná a vasúti közlekedés biztonságát a MÁV
Jelentős lépést tett a MÁV Zrt. és a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. a vasútbiztonság növelése érdekében: ez év szeptemberében a mozdonyvezetők időszakos vizsgáztatásában megjelent a mozdonyszimulátor és az elektronikus tesztrendszer, amelyek a korábbinál hatékonyabb és korszerűbb módon értékelik a megszerzett tudást és annak alkalmazását. A közlekedés biztonságát jelentősen javító fejlesztés révén az új, komplex elektronikus vizsgáztatási rendszer mintegy 4200 mozdonyvezető ismetereit méri fel az év végéig - jelentette ba a MÁV.

A MÁV-csoport vasútvállalatai nagy hangsúlyt fektetnek a közlekedésbiztonság fenntartására, így a mozdonyvezetők képzésére, valamint a már megszerzett tudás szinten tartására és fejlesztésére. A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. mozdonyvezetőinek – egyebek mellett a vasúti közlekedés biztonságának szempontja miatt – időszakonként (a hatályos előírások alapján kötelezően, kétévente) számot kell adniuk mozdonyvezetői tudásukról és vasútforgalmi ismereteikről.

Az oktatás és a számonkérés színvonalának, valamint a közlekedés biztonságának további emelése érdekében a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ (BGOK), a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt., és a MÁV Zrt. szakemberei közös projektet valósítottak meg.

A számítógépes, teszten és szimulációs gyakorlatokon alapuló tesztrendszer magában foglalja a mozdonyvezetői tudás forgalmi és műszaki ismeretanyagát, valamint dokumentálja a vizsgaeredményeket is. Az új, objektív vizsgáztatási rendszer bevezetésével a valós kompetenciák mérésére került a hangsúly.

A szimulátor bevezetése a mozdonyvezetők oktatásába és vizsgáztatásába hosszú előkészítő és fejlesztő munka eredménye. A szimulátoros vizsgáztatás előzményeként a mozdonyvezetők képzése is átalakult.

A BGOK, a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. és a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág szakembereinek közös munkája eredményeként az oktatás mellett korszerűsítették a teszt- és vizsgarendszert, mely utóbbi új elemmel, a szimulátorral bővült. A berendezés mobil változatai – a számítógépes tesztrendszerrel együtt – a vizsgák alkalmával immár megjelennek a vizsgahelyszíneken, s a vizsgákat megelőzően a mozdonyvezetőknek még gyakorlásra is van lehetőségük.

Európa egyik legmodernebb mozdonyszimulátor-rendszerét, azaz két hordozható szimulátort és egy helyhez kötött kabinszimulátort – mely a magyar fejlesztési projektben a MELIS (Mozdonyok Elektronikus Interaktív Szimulátora) fantázianevet kapta – korábban uniós közbeszerzési eljárás keretében szerezte be a MÁV Zrt.

A szimulátorok a mozdonyvezetők képzésében kiemelt szerepet kapnak. A szabályok helyes begyakoroltatásán túl segítenek az előre nem látható szituációk kezelésében, ezáltal a helyes döntési reakciók is könnyebben rögzülnek. A BGOK által bevezetett, modulrendszerű mozdonyvezetői képzési programon belül kiemelt szerepet kapott az ún. vezetéstechnikai modul. Az ehhez használt szimulátorok segítségével a gyakorlatban lehet elsajátítani a mozdonyvezetői munka egyes elemeit, ugyanakkor a váratlan forgalmi helyzetek begyakorlására is mód nyílik. A berendezések alkalmasak mind a dízel, mind a villamos mozdonyok vezetésének gyakorlására.

A rendszer illeszkedik a nemzetközi gyakorlathoz: a tényszerű összehasonlítás azt mutatja, hogy a fejlett nyugat-európai (az osztrák, a német, a svájci) vasutak képzési és vizsgáztatási rendszerével egyenértékű, és teljesíti az Európai Unió „a közösségi vasúti rendszereken mozdonyokat és vonatokat működtető mozdonyvezetők minősítéséről” szóló (2007/59/EK számú) irányelvének szakmai ajánlásait is.