Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Hová tartunk?
Egy kicsit koncentráljunk a környezetvédelemre és az energiafelhasználásunkra a közlekedésünkben is. Már kezdjük érezni, hogy a problémára nagy hangsúlyt kell fektetnünk, hiszen a jövőnk a tét. A Föld Világnapja alkalmából hazánkban is több helyütt megrendezésre került autóverseny is erre hívta fel a figyelmet.

Gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb lenne az életünk, ha a saját energiaforrásainkat tudnánk felhasználni a további energiahasznosítás terén. Járműveink rettenetes mértékben bocsátják ki a káros anyagokat, még ha a legmodernebb Euro 5-ös szabványnak is felelnek meg motorjaik. A belsőégésű motorok hatásfoka pedig csak huszonöt és harminc százalék körül van, a felhasznált energia többi része a szabadba távozik hő formájában. Ezért kellene találnunk olyan energiaforrásokat, melyekkel ez az arány megváltoztatható lenne. Sok hasonló áll rendelkezésünkre, de sajnos még mindig kevés a fejlesztésükre költött pénz.

A járművekben egyre többen a villamos hajtást preferálják, pedig ehhez is rendkívül sok nyersanyag kell. Gondoljunk csak a járművekben energiatároló szerepet betöltő lítiumos akkukra. A lítiumot is ki kell bányászni, fel kell dolgozni, és akkor még nem is beszéltünk a készletek kimerüléséről. A másik megoldás a napelem lenne, ám ennek a fejlődése még a várt ütemtől igencsak elmarad. Maradnak tehát az egyéb hajtóanyagok.

Az egyik közülük a biomasszából előállított hajtóanyag. Nagyon okos megoldás, hisz a szerves hulladékainkból is képesek vagyunk gázt kinyerni, ami viszont éghető, így hajtásra alkalmas. A problémát inkább a biomassza üzemek kiépítése jelenti, lévén, hogy igen drágák. A másik az etanol alkalmazása. Már sokan járnak etanolos vagy etanolra átalakított hajtású járművel. Mint tudjuk, az E85-ben is van benzin. Ahhoz pedig, hogy üzemanyaggal kielégítsük a világ egyre növekvő igényeit, az összes szántóföld felhasználása is kevés volna, és akkor hol termelnénk élelmiszert?

Nehéz dönteni, melyik irányba érdemesebb a fejlesztéseket összpontosítani, hiszen napjaink hatalmas méretű energiafelhasználási igényeit nagyon nehéz kielégíteni. Ha nem történik valami csoda, ez akár világméretű válságot is okozhat. De talán van még remény, hiszen - urbánus legendák szerint - rég elfeledett feltalálóink (Tesla, Schauberger, Mayer, stb.) ötleteit valaki jól eldugva őrzi a páncélszekrényében, és ezek a dokumentumok megmenthetik világunkat a további pusztulástól.