Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Két keréken az élhetőbb Budapestért
Szombaton, Budapest belvárosának jelentős része le volt zárva a „Kritikus Tömeg" elnevezésű kerékpáros felvonulás miatt. A 11. alkalommal megrendezett tekerés céljai közt megemlíthetjük az új kerékpárutak építését, valamint a kerékpár népszerűsítését.

A rendezvényt Hollandia nagykövete, Robert Milders nyitotta meg, aki szerint Budapest nagyon is alkalmas a kerékpárral való közlekedésre, de megemlítette, hogy ennek fejlesztéséhez újabb kerékpárutak építésére van szükség. A tömeg a Roosevelt tértől egészen a Városligeti Olof Palme sétányig tekert. Többféle kerékpáros csatlakozott: volt, aki tandem kerékpárral érkezett, volt, aki fáradtan, hazafelé tartva a kirándulásból csatlakozott, de olyan is aki egész nap erre készült.
A negyvenezer kerékpáros részvételével lezajlott esemény irányt mutat a jövő egyik közlekedési eszköze felé. Európa északi országaiban ez már megszokott közlekedési forma, bár hozzá kell tenni, hogy ott szinte minden utcában van kerékpárút, és a gépkocsivezetők is tudják, hogyan figyeljenek a kétkerekűvel közlekedők testi épségére.

Nálunk nagyon nehéz népszerűsíteni a biciklit, révén, hogy a magyar ember kicsit lusta és sajnos keveset is mozog, így nincs hozzászokva az eleinte fárasztónak tűnő tekeréshez. Pedig csak az első alkalom a nehéz, a rendszeres testmozgás egészségünkre is nagyon jó hatással van. Napi egy óra kerékpározással rengeteg kalóriát égethetünk el, így fogyókúrának sem utolsó. Amikor még nem volt mindenkinek autója, rengetegen használták ezt a közlekedési formát, ám mára már nagyon lecsökkent a számuk. A középkorúak mentalitását továbbra is nehéz lesz megváltoztatni, hiszen elég sokan hozzászoktak a kényelmet jelentő autókhoz, de talán a fiatalabbak már másként gondolkodnak, ők fogják megváltoztatni Budapest életét.

Szerencsére a felvonulás most hétvégén került megrendezésre, így kevesebb autósnak keserítette meg az életét. Ugyanis több híd is le volt zárva, nem beszélve a rengeteg főútról. Idén is voltak dilettánsok, akik késő este hazafelé tartva részegen és kivilágítatlanul jöttek szembe a sávban, de ők a tömeg elenyésző részét képezik. Megjegyzem, hogy érdemes lenne KRESZ oktatáson részt venni mind a kerékpárosoknak, mind a gyalogosoknak, hogy megfelelőképpen tudják érvényesíteni jogaikat és kötelességeiket mind egymással, mind az autósokkal szemben - esetleg az is tudatosulna, nincs mindig elsőbbségük.